Έρχεται η νέα γέφυρα που θα ενώνει την Ελλάδα με την Τουρκία

Μάρκος Σεφερλής - Ακυβέρνητο καράβι η πατρίδα μας

Δείτε επίσης

Κατερίνα Ματέρη
Κατερίνα Ματέρη
Γεννήθηκα το 1997 στην Αθήνα αλλά η μεγάλη μου αγάπη είναι το νησί μου, η Κεφαλονιά. Όταν ήμουν μικρή ήθελα να γίνω αεροσυνοδός, μετά δασκάλα, μετά στρατιωτική ψυχολόγος. Αυτό που δεν είχα καταλάβει όμως ήταν ότι μου άρεσε η δημοσιογραφία και η επικοινωνία. Έτσι σπούδασα Επικοινωνία και ΜΜΕ. Μου αρέσει να περπατάω και να ανακαλύπτω γραφικά σοκάκια και μαγαζιά, λατρεύω τα ταξίδια και κρατάω για ενθύμιο εισιτήρια και αποδείξεις απο κάθε προορισμό και ξοδεύω περισσότερα λεφτά από όσα έχω σε βιβλία και σουβενίρ.

Αντίστροφα μετράει ο χρόνος για την έναρξη κατασκευής της δεύτερης οδικής γέφυρας στον Έβρο που θα βελτιώσει τις κυκλοφοριακές συνθήκες, αλλά και τις σχέσεις των δύο χωρών.

Εντός του τρέχοντος έτους φαίνεται ότι θα ξεκινήσει η φάση κατασκευής της δεύτερης γέφυρας στον Έβρο, στο πέρασμα Κήποι-Υψάλα, που θα καταστήσει ευκολότερες τις εμπορευματικές και επιβατικές μεταφορές μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας, και θα ενισχύσει περαιτέρω τις σχέσεις τους.

Όπως αναφέρει το Timeturk, πριν από λίγες ημέρες ο περιφερειάρχης της Αδριανούπολης, Γιουνούς Σεζέρ, επιθεώρησε την περιοχή όπου θα κατασκευαστεί η γέφυρα, και αφού έλαβε ενημέρωση για το πρότζεκτ, ανέφερε ότι το έργο θα επιταχύνει τις διελεύσεις μεταξύ των συνοριακών πυλών.

Παράλληλα, αναφέρεται ότι το κομμάτι της γέφυρας που θα βρίσκεται στην τουρκική πλευρά θα κατασκευατεί από Γενική Διεύθυνση Αυτοκινητοδρόμων, ενώ το τμήμα εντός της χώρας μας, από την ελληνική κυβέρνηση.

Το έργο

Η γέφυρα θα είναι καλωδιωτή “extradosed” τριών ανοιγμάτων, με το μήκος της να ανέρχεται σε 811 μ., εκ των οποίων τα 344 μ. θα βρίσκονται εντός της ελληνικής επικράτειας. Θα έχει δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, λωρίδα έκτακτης ανάγκης και πλευρικές διαμορφώσεις πεζοδρομίων για τον κάθε κλάδο.

Θεωρείται ένα ιδιαίτερα σημαντικό έργο, καθώς εξυπηρετεί λειτουργικά τη διασύνδεση Ελλάδας και Τουρκίας με τον Πανευρωπαϊκό Διάδρομο IV (Βερολίνο-Σόφια-Θεσσαλονίκη), τη λειτουργική σύνδεση της Τουρκίας μέσω της Εγνατίας Οδού με τον Πανευρωπαϊκού Διαδρόμου Χ και τις βαλκανικές χώρες, με άμεσα οικονομικά οφέλη για την Ελλάδα.

Παράλληλα, η γέφυρα θα βελτιώσει τις συνθήκες οδικής ασφάλειας και κυκλοφοριακής άνεσης, θα συμβάλλει στην εθνική πολιτική περιφερειακής ανάπτυξης και γενικότερα στην περαιτέρω ανάπτυξη των σχέσεων των δύο χωρών, Ελλάδας και Τουρκίας.

Σύμφωνα με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της Εγνατίας Οδού (επιπτεύουσα αρχή του έργου), Κωνσταντίνο Κουτσούκο, η οριστική μελέτη για τη γέφυρα αναμένεται να παραοδοθεί έως το τέλος Ιουνίου, ενώ μέσα στο επόμενο εξάμηνο θα είναι έτοιμα τα τεύχη δημοπράτησης.

Επισήμανε δε ότι η ολοκλήρωση του έργου θα απαιτήσει τουλάχιστον δύο χρόνια, κάτι που σημαίνει ότι αποκλείεται να είναι έτοιμη πριν το 2026.

Θυμίζουμε ότι στον Έβρο ήδη υπάρχει γέφυρα που φρόντιζει για την οδική σύνδεση Ελλάδας-Τουρκίας. Κατασκευάστηκε το 1958 και έχει κριθεί ανεπαρκής λόγω της αυξημένης κυκλοφορίας βαρέων οχημάτων και της αυξημένης χρήσης από τουρίστες.

Ακολουθήστε την σελίδα μας Bestnews στο Facebook

Ακολουθήστε τις ειδήσεις του BestNews στο Google News

- Advertisement -
- Advertisement -
- Advertisement -
- Advertisement -
- Advertisement -
- Advertisement -

Ο Καιρός

- Advertisement -

Καιρός Αθήνα

Τελευταία Νέα

- Advertisement -

Σας ενδιαφέρουν

- Advertisement -