ΣΧΕΣΕΙΣΨΥΧΗ

Η ενσυναίσθηση κάνει καλό στην ευτυχία!

Σύμφωνα με την ετήσια έκθεση των Ηνωμένων Εθνών για την Παγκόσμια Ευτυχία, η Δανία είναι μια από τις πιο ευτυχισμένες χώρες στον κόσμο. Το γεγονός ότι η ενσυναίσθηση μαθαίνεται στο σχολείο, σε παιδιά Δημοτικού και σε εφήβους, μάλλον δεν είναι καθόλου τυχαίο!

Η ενσυναίσθηση βοηθά στην οικοδόμηση σχέσεων, εμποδίζει το bullying και προωθεί την επιτυχία στον επαγγελματικό τομέα. Οι έφηβοι με ενσυναίσθηση γίνονται σε συντριπτικό ποσοστό επιτυχημένοι ενήλικες, επειδή είναι περισσότερο επικεντρωμένοι στους στόχους τους από ότι οι νάρκισσοι συμμαθητές τους.

Ενσυναίσθηση: η δεξιότητα να κατανοούμε τα συναισθήματα του άλλου και όχι να τον κρίνουμε σύμφωνα με τις δικές μας πεποιθήσεις!

Το «Klassens tid», το μάθημα της ενσυναίσθησης όπως το ονομάζουν οι Δανοί, γίνεται μια φορά την εβδομάδα και αφορά τους μαθητές ηλικίας 6-16 ετών. Είναι υποχρεωτικό και θεωρείται εξίσου σημαντικό με την ώρα των αγγλικών ή των μαθηματικών. Στη διάρκεια του μαθήματος τα παιδιά συζητούν τα προβλήματα τους, είτε αφορούν το σχολείο, είτε όχι, και όλοι μαζί με τον δάσκαλο τους προσπαθούν να βρουν λύσεις, ενώ μοιράζονται ένα κέικ. Αυτό που διδάσκονται ουσιαστικά είναι η προτεραιότητα στην συνεργασία, όχι στον ανταγωνισμό.

H ενσυναίσθηση κάνει καλό στην ευτυχία!

Η Αμερικανίδα ψυχολόγος Jessica Alexander, συγγραφέας του βιβλίου The Danish Way of Parenting: What the Happiest People in the World Know About Raising Confident, Capable Kids αναφέρει: Ο βασικός τρόπος εκμάθησης της ενσυναίσθησης σχετίζεται με την ομαδική εργασία. Οι δάσκαλοι μαθαίνουν στα παιδιά να μην αποκλείουν τους άλλους αλλά να αναλαμβάνουν την ευθύνη να βοηθούν εκείνους που δεν διαθέτουν τα ίδια προσόντα. Δεν είναι τυχαίο εξάλλου ότι η Δανία αποτελεί μια χώρα με εξαιρετικό εργασιακό περιβάλλον για όλες τις ηλικίες.

Ο ανταγωνισμός πρέπει να αφορά μόνο τους εαυτούς μας και όχι τους άλλους, είναι ένα ακόμα επιμέρους σημαντικό κεφάλαιο του ίδιου μαθήματος. Για το λόγο αυτό άλλωστε στη Δανία δεν δίνονται βραβεία ή διακρίσεις στα παιδιά που πρωτεύουν, αλλά επιβραβεύονται τα κίνητρα για βελτίωση του κάθε μαθητή ξεχωριστά. Γίνονται ομάδες παιδιά διαφορετικών δυνατοτήτων και αδυναμιών που αναλαμβάνουν να φέρουν σε πέρας ένα συγκεκριμένο έργο, μια ξεχωριστή αποστολή. Σκοπός είναι να μάθουν τα παιδιά από πολύ νωρίς ότι δεν μπορούν να πετύχουν μόνα τους και ότι χρειάζονται τους άλλους για να έχουν καλύτερα αποτελέσματα.

Ένα παιδί που είναι φυσικό ταλέντο στα μαθηματικά, εάν δε μάθει να συνεργάζεται με τους συμμαθητές του, δεν θα φτάσει ψηλά. Είναι ένα πολύ σημαντικό μάθημα για όλους μας, καθώς κανείς μας δεν προχωράει στη ζωή ολομόναχος, καταλήγει η Jessica Alexander.

 

Tags

Σχετικά άρθρα

Back to top button
Close
Close