Μετρό Θεσσαλονίκης: Στο τέλος του 2023 η λειτουργία της βασικής γραμμής

Δείτε επίσης

Κατερίνα Ματέρη
Γεννήθηκα το 1997 στην Αθήνα αλλά η μεγάλη μου αγάπη είναι το νησί μου, η Κεφαλονιά. Όταν ήμουν μικρή ήθελα να γίνω αεροσυνοδός, μετά δασκάλα, μετά στρατιωτική ψυχολόγος. Αυτό που δεν είχα καταλάβει όμως ήταν ότι μου άρεσε η δημοσιογραφία και η επικοινωνία. Έτσι σπούδασα Επικοινωνία και ΜΜΕ. Μου αρέσει να περπατάω και να ανακαλύπτω γραφικά σοκάκια και μαγαζιά, λατρεύω τα ταξίδια και κρατάω για ενθύμιο εισιτήρια και αποδείξεις απο κάθε προορισμό και ξοδεύω περισσότερα λεφτά από όσα έχω σε βιβλία και σουβενίρ.

Για τα τέλη του 2023 προσδιόρισε τη λειτουργία της βασικής γραμμής του Μετρό Θεσσαλονίκης ο πρόεδρος της ΑΚΤΩΡ, Χρήστος Παναγιωτόπουλος. Αναφερόμενος στο θέμα, σημείωσε ότι το πέρας του έργου τοποθετείται στις 31 Δεκεμβρίου 2023.

Μάλιστα τόνισε ότι σε αυτό το χρονοδιάγραμμα περιλαμβάνεται και η λειτουργία του σταθμού ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ. Βέβαια, σημείωσε πως το συγκεκριμένο πλάνο ισχύει μέχρι σήμερα, καθώς όπως είναι φυσικό δεν γνωρίζουμε αν υπάρξουν άλλες καθυστερήσεις σε σχέση με τον συγκεκριμένο σταθμό.

«Το συγκεκριμένο έργο είναι υψίστης σημασίας για τη Θεσσαλονίκη, την κυβέρνηση και για εμάς», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Παναγιωτόπουλος.

Για να μπορέσει να τηρηθεί το χρονοδιάγραμμα θα πρέπει στο σύνολο τους οι αρχαιολογικές εργασίες να έχουν ολοκληρωθεί μέχρι τον Απρίλιο για να μπορέσει να αναλάβει τα έργα πολιτικού μηχανικού η κοινοπραξία στην οποία ηγείται η ΑΚΤΩΡ.

Όπως είπε ο κ. Παναγιωτόπουλος, αυτή την εποχή εκτελούνται αρχαιολογικές εργασίες στον συγκεκριμένο σταθμό και η απόσπαση εκτιμάται πως θα διαρκέσει 4-6 μήνες από σήμερα και είναι εντός χρόνου, ενώ η κατασκευή του σταθμού έχει υπολογιστεί σε 14 μήνες.

Αξίζει να σημειώσουμε ότι οι σήραγγες έχουν ολοκληρωθεί κάτω από τον εργοταξιακό χώρο του σταθμού και θα χρειαστεί εκσκαφή, και διάτρηση τους για να μπορέσει να δημιουργηθεί ο σταθμός. Το ίδιο ακριβώς έχει γίνει στο παρελθόν και με τον σταθμό ΠΑΠΑΦΗ που επίσης είχαν υπάρξει καθυστερήσεις.

Η συμπληρωματική σύμβαση

Ο επικεφαλής της ΑΚΤΩΡ ανέφερε πως αναμένεται και η υπογραφή της συμπληρωματικής σύμβασης ύψους περίπου 42 εκατ. ευρώ. Η σύμβαση έχει περάσει επιτυχώς από το Ελεγκτικό Συνέδριο. Τώρα βρίσκεται προς έγκριση από τη διαχειριστική αρχή του ΕΣΠΑ για το κομμάτι που συγχρηματοδοτείται.

Στη συνέχεια θα περάσει στη Βουλή (ως μεγάλο έργο) για παρουσίαση και τελικά θα υπογραφεί.

Να σημειώσουμε πως στη βασική γραμμή εκτελούνται από το καλοκαίρι δοκιμαστικά δρομολόγια στη διαδρομή Συντριβάνι-Νέα Ελβετία-Αμαξοστάσιο με τους συρμούς να διασχίζουν καθημερινά και να τεστάρονται.

Η ΑΚΤΩΡ έχει αναλάβει και το έργο επέκτασης της γραμμής προς Καλαμαριά για την οποία ο μεγάλος στόχος είναι η λειτουργία της  το 2024. Αυτή την εποχή ολοκληρώνονται οι διαγωνισμοί για τα ηλεκτρομηχανολογικά συστήματα.

Η μεγάλη τεχνική εταιρεία μάλιστα μειοδότησε στον πρόσφατο διαγωνισμό για την Μελέτη, προμήθεια, εγκατάσταση και θέση σε λειτουργία συστημάτων τηλεπικοινωνιών, ασθενών ρευμάτων και ελέγχου της επέκτασης, έργο Η/Μ.

 Ακολουθήστε τις ειδήσεις του BestNews στο Google News

Ακολουθήστε την σελίδα μας Bestnews στο Facebook

Ακολουθήστε τις ειδήσεις του BestNews στο Google News

- Advertisement -
- Advertisement -

Τελευταία Νέα

- Advertisement -

Σας ενδιαφέρουν

- Advertisement -