ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Νέο νομοσχέδιο: Οι αλλαγές στα σχολεία από το Σεπτέμβριο

Το νέο νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας που, με προμετωπίδα την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών φέρνει νέες αλλαγές στην εκπαίδευση, παρουσίασαν το απόγευμα της Δευτέρας η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, και ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης.

Σύμφωνα με τη Νίκη Κεραμέως, το νομοσχέδιο θα τεθεί σε δημόσια διαβούλευση αυτή την εβδομάδα, ενώ οι νέες παρεμβάσεις θα εφαρμοσθούν από τον ερχόμενο Σεπτέμβριο.

Τι περιλαμβάνει το νέο νομοσχέδιο

Το νέο νομοσχέδιο που θα αφορά την αυτονομία της σχολικής μονάδας, την ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, τις δομές εκπαίδευσης – αξιολόγηση στελεχών, ενώ περιλαμβάνει ρυθμίσεις και για την εκκλησιαστική εκπαίδευση.

Κατά τη Νίκη Κεραμέως, στόχος του νομοσχεδίου είναι:

α) η ανάπτυξη δεξιοτήτων των μαθητών

β) η παροχή ίσων ευκαιριών για όλα τα παιδιά 

γ) η καθιέρωση εναλλακτικών διαδρομών εκπαίδευσης

δ) η μετατροπή του σχολείου «από κλειστό και συγκεντρωτικό» σε ένα «πιο ελεύθερο και αυτόνομο» σχολείο.

Σύμφωνα με την υπουργό Παιδείας, οι νέες ρυθμίσεις περιλαμβάνουν:

  1. Ελεύθερη επιλογή βιβλίου στα σχολεία (πολλαπλό βιβλίο), από τη μεθεπόμενη χρονιά και υπό την προϋπόθεση ότι τα βιβλία θα είναι έτοιμα.
  2. 4μηνιαίες δοκιμασίες αξιολόγησης.
  3. Νέες δομές συντονισμού των σχολείων (ενδοσχολικοί συντονιστές, μέντορες, υποδιευθυντές μετά από εισήγηση διευθυντή).
  4. Εγκρίσεις εκπαιδευτικών προγραμμάτων και συνεργασιών από το ίδιο το σχολείο.
  5. Ελληνική PISA: Αποτίμηση αποτελεσματικότητας του εκπαιδευτικού συστήματος σε μαθητές Στ’ Δημοτικού και Γ’ Γυμνασίου.
  6. Αξιολόγηση εκπαιδευτικών και επιμόρφωση.
  7. Αξιολόγηση στελεχών εκπαίδευσης

Οι αλλαγές που έρχονται το Σεπτέμβριο στα σχολεία

Η Νίκη Κεραμέως παρουσίασε συνοπτικά τις αλλαγές που θα εφαρμοσθούν τον ερχόμενο Σεπτέμβριο στα σχολεία. 

  • Δεξιότητες στα σχολεία μέσω νέων θεματικών, όπως σεβασμός στο περιβάλλον, ρομποτικής, επιχειρηματικότητα, σεξουαλική αγωγή κ.ά.
  • Νέα προγράμματα σπουδών στα σχολεία
  • Αγγλικά στο νηπιαγωγείο
  • Ψηφιακός μετασχηματισμός, περισσότερες ώρες πληροφορικής
  • Ανάληψη υπηρεσίας των εκπαιδευτικών ηλεκτρονικά – ψηφιακά απολυτήρια
  • Νηπιαγωγείο από τα 4 έτη καθολικά
  • Θα λειτουργήσουν τα διπλάσια πρότυπα-πειραματικά, θα λειτουργήσουν επίσης έξι νέα Πρότυπα ΕΠΑΛ
  • Ένταξη του σχολικού επαγγελματικού προσανατολισμού από το δημοτικό
  • Νέος νόμος για την επαγγελματική εκπαίδευση

Η υπουργός αναφέρθηκε σε «παρεμβάσεις που έχουν υλοποιηθεί τελευταία δύο χρόνια, για παρεμβάσεις που δοκιμάστηκαν πιλοτικά και πλέον θα εφαρμοστούν καθολικά από το Σεπτέμβριο, αλλά και για νέες παρεμβάσεις που περιλαμβάνονται στο νέο νομοσχέδιο που τίθεται αυτήν την εβδομάδα σε διαβούλευση, για ένα σχολείο πιο ελεύθερο, πιο αυτόνομο, αλλά και με περισσότερη διαφάνεια και λογοδοσία».

Οι τέσσερις άξονες του νομοσχεδίου

– Αυτονομία σχολείων – Ενίσχυση εμπιστοσύνης στους εκπαιδευτικούς

Θα δοθεί μεγαλύτερη εμπιστοσύνη και ελευθερία στην οργάνωση της διδασκαλίας, στους εκπαιδευτικούς, ενώ θα υπάρξει ενίσχυση στον ρόλο του διευθυντή.

– Αξιολόγηση εκπαιδευτικών 

Η διαδικασία αξιολόγησης θα έχει στόχο την βελτίωση των εκπαιδευτικών με σκοπό την ενδυνάμωση και την διαρκή βελτίωση και όχι τιμωρητικό χαρακτήρα. Επιπροσθέτως, η διαδικασία αναφέρεται ως απαραίτητη προϋπόθεση για την «αποτελεσματική αποκέντρωση του εκπαιδευτικού συστήματος».

-Δομές εκπαίδευσης

Ως κρίσιμος πυλώνας χαρακτηρίζεται η ίδρυση θέσεων που θα έχουν παιδαγωγικό χαρακτήρα. Επί της ουσίας, θα αξιολογήσουν τους εκπαιδευτικούς και θα καταστήσουν τις νέες Δομές Εκπαίδευσης και υποστήριξης για το αυτόνομο σχολείο.

-Εκκλησιαστική εκπαίδευση

Ως στόχος του ορίζεται να τεθεί μια νέα βάση με σκοπό τον εκσυγχρονισμό και την οργάνωση της δευτεροβάθμιας, μεταδευτεροβάθμιας και ανώτατης εκκλησιαστικής εκπαίδευσης. Εν συντομία, η ενίσχυση της παρεχόμενης εκπαίδευσης σε υποψήφιους κληρικούς.

Στην τοποθέτησή του, μεταξύ άλλων, ο πρωθυπουργός δήλωσε ότι «η αξιολόγηση δεν έχει τιμωρητικό χαρακτήρα», ενώ επισήμανε ότι «έχει στόχο να βοηθήσει δασκάλους και καθηγητές να γίνουν καλύτεροι».

Ο πρωθυπουργός δήλωσε ότι οι μαθητές αξιολογούνται συνέχεια και ισχυρίστηκε πως η αξιολόγηση «έχει στόχο να βοηθήσει δασκάλους και καθηγητές να γίνουν καλύτεροι» και ότι θα πρέπει «να σπάσουμε προκαταλήψεις που κρύβονται μόνο σε κούφια λόγια».

 Ακολουθήστε τις ειδήσεις του BestNews στο Google News






Κατερίνα Ματέρη

Γεννήθηκα το 1997 στην Αθήνα αλλά η μεγάλη μου αγάπη είναι το νησί μου, η Κεφαλονιά. Όταν ήμουν μικρή ήθελα να γίνω αεροσυνοδός, μετά δασκάλα, μετά στρατιωτική ψυχολόγος. Αυτό που δεν είχα καταλάβει όμως ήταν ότι μου άρεσε η δημοσιογραφία και η επικοινωνία. Έτσι σπούδασα Επικοινωνία και ΜΜΕ. Μου αρέσει να περπατάω και να ανακαλύπτω γραφικά σοκάκια και μαγαζιά, λατρεύω τα ταξίδια και κρατάω για ενθύμιο εισιτήρια και αποδείξεις απο κάθε προορισμό και ξοδεύω περισσότερα λεφτά από όσα έχω σε βιβλία και σουβενίρ.

Σχετικά άρθρα

Back to top button