Πώς η τεχνητή νοημοσύνη «πρασινίζει» τα φανάρια στους δρόμους

Μάρκος Σεφερλής - Ακυβέρνητο καράβι η πατρίδα μας

Δείτε επίσης

Κατερίνα Ματέρη
Κατερίνα Ματέρη
Γεννήθηκα το 1997 στην Αθήνα αλλά η μεγάλη μου αγάπη είναι το νησί μου, η Κεφαλονιά. Όταν ήμουν μικρή ήθελα να γίνω αεροσυνοδός, μετά δασκάλα, μετά στρατιωτική ψυχολόγος. Αυτό που δεν είχα καταλάβει όμως ήταν ότι μου άρεσε η δημοσιογραφία και η επικοινωνία. Έτσι σπούδασα Επικοινωνία και ΜΜΕ. Μου αρέσει να περπατάω και να ανακαλύπτω γραφικά σοκάκια και μαγαζιά, λατρεύω τα ταξίδια και κρατάω για ενθύμιο εισιτήρια και αποδείξεις απο κάθε προορισμό και ξοδεύω περισσότερα λεφτά από όσα έχω σε βιβλία και σουβενίρ.

Σημαντικά οφέλη ειδικά στη μείωση των εκπεμπόμενων ρύπων και του μποτιλιαρίσματος μπορεί να φέρει η τεχνητή νοημοσύνη αναλαμβάνοντας τον ρόλο του τροχονόμου.

Οι εν δυνάμει εφαρμογές που φέρνει μαζί της η τεχνητή νοημοσύνη καταφέρνουν να εντυπωσιάζουν και στον κόσμο των τεσσάρων τροχών με το AI λογισμικό να μπορεί να προσφέρει τις υπηρεσίες του όχι μόνο στη ρύθμιση της κυκλοφορίας αλλά και στη μείωση των εκπεμπόμενων ρύπων.

Οι οδικές μετακινήσεις ευθύνονται για ένα σημαντικό ποσοστό των εκπεμπόμενων ρύπων, ακόμη περισσότερο εκείνες που λαμβάνουν μέρος στο αστικό και περιαστικό περιβάλλον όπου το συνεχές «σταμάτα-ξεκίνα» και το μποτιλιάρισμα διογκώνει ακόμη περισσότερο το πρόβλημα.

Είναι χαρακτηριστικό το γεγονός ότι στις αστικές διασταυρώσεις οι εκπομπές ρύπων από τα οχήματα είναι έως και 29 φορές υψηλότερες σε σχέση με εκείνες που μετρώνται σε ανοιχτό δρόμο και η μισές από αυτές προέρχονται κατά τη διαδικασία επιτάχυνσης ενός οχήματος όταν αυτό ξεκινά από το φανάρι.

Τη λύση σε αυτό το πρόβλημα επιθυμεί να δώσει η Google μέσω της πρωτοβουλίας «Green Light» (Πράσινο Φανάρι). H Google χρησιμοποιεί λογισμικό τεχνητής νοημοσύνης που έχει δημιουργήσει ώστε να μπορεί να αναλύει σε εύλογο χρονικό διάστημα τον τεράστιο όγκο δεδομένων που συλλέγει από τους Χάρτες της (Google Maps) αναφορικά με την κίνηση και τον ρυθμό της κυκλοφορίας στον εκάστοτε δρόμο.

Με την επεξεργασία και ανάλυση των δεδομένων από το AI λογισμικό, η αμερικάνικη εταιρεία είναι έπειτα σε θέση να προτείνει στη εκάστοτε αρμόδια αρχή τις ρυθμίσεις που θα πρέπει να εφαρμόσει στα φανάρια μιας διασταύρωσης ώστε αυτά να συγχρονιστούν καλύτερα μεταξύ τους και να μειώσουν τον χρόνο που ένα αυτοκίνητο περιμένει σταματημένο.

Παράλληλα το λογισμικό της Google προτείνει και αλλαγές στην διάρκεια που ένα φανάρι παραμένει πράσινο ή κόκκινο αλλά και στον χρόνο που διατηρείται ή διακόπτεται η ροή της κυκλοφορίας, ενώ προτείνει και τον δρόμο της διασταύρωσης που θα πρέπει να έχει μεγαλύτερη προτεραιότητα.

Έπειτα η αμερικάνικη εταιρεία παρουσιάζει αυτές τις προτάσεις στους διαχειριστές των φαναριών στην εκάστοτε πόλη και εναπόκειται σε εκείνους αν θα τις εφαρμόσουν ή όχι. Η Google προχωρά ένα ακόμη βήμα αφού αναλύει και τα δεδομένα που συλλέγει μετά από την εφαρμογή των προτεινόμενων ρυθμίσεων στα φανάρια μιας διασταύρωσης ώστε να μετρήσει την μείωση του αριθμού των στάσεων και ακόλουθα την μείωση του περιβαλλοντικού αντίκτυπου από τη νέα ροή της κυκλοφορίας.

Το πρότζεκτ της αμερικάνικης εταιρείας βρίσκεται ήδη σε εφαρμογή και υποβοηθά στη μείωση των εκπεμπόμενων ρύπων σε περίπου 70 διασταυρώσεις 12 μεγάλων πόλεων σε όλο τον κόσμο, μεταξύ των οποίων του Αμβούργου, του Ρίο ντε Τζανέιρο, του Σιάτλ και του Μάντσεστερ.

Για την πρωτοβουλία της Google εξίσου σημαντικό είναι και το γεγονός ότι μπορεί να εφαρμοστεί σε υπάρχουσες υποδομές σε όλο τον κόσμο και έτσι δεν απαιτείται η αγορά και εγκατάσταση πιο σύγχρονων ή «έξυπνων» φαναριών ή καμερών στους δρόμους μιας πόλης.

Ακολουθήστε την σελίδα μας Bestnews στο Facebook

Ακολουθήστε τις ειδήσεις του BestNews στο Google News

- Advertisement -
- Advertisement -
- Advertisement -
- Advertisement -
- Advertisement -
- Advertisement -

Ο Καιρός

- Advertisement -

Καιρός Αθήνα

Τελευταία Νέα

- Advertisement -

Σας ενδιαφέρουν

- Advertisement -