ΑΠΟΨΕΙΣ

Πόσα χρήματα ξόδεψαν οι καταναλωτές στα σούπερ μάρκετ για τον κορωνοϊό

Πάνω από 600 εκατομμύρια έδωσαν στις αλυσίδες σούπερ μάρκετ  οι καταναλωτές σε διάστημα 4 εβδομάδων  και συγκεκριμένα από τις 24 Φεβρουαρίου έως τις 22 Μαρτίου 2020.

Γράφει ο Νίκος Θεοδωρόπουλος

Δημοσιογράφος 

Ο τζίρος εκτοξεύθηκε στα ύψη με αποτέλεσμα τα ταμεία των καταστημάτων τροφίμων να ζήσουν εκ νέου … γιορτινές ημέρες! Η εξόρμηση των καταναλωτών όπως είναι ήδη γνωστό οφείλεται στον εφιάλτη που ακούει στο όνομα Covid 19.

Οι καταναλωτές ανεξάρτητα από τις εισοδηματικές τους δυνατότητες έδωσαν μεγάλο μέρος του οικογενειακού τους προϋπολογισμού σε προμήθειες καθώς κατάλαβαν έγκαιρα ότι η καραντίνα ήταν προ των πυλών, όπως και έγινε.

Ο Covid 19 για τις αλυσίδες σουπερ μάρκετ ήταν το μάννα εξ ουρανού με τα ταμεία τους να  κάνουν εισπράξεις υψηλότερες κατά 1/3 από τα φυσιολογικά επίπεδα μια εβδομάδας.

Η απόδειξη για τη θετική επίδραση του κορωνοϊου είναι τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ του Ιανουαρίου 2020  καθώς οι  πωλήσεις  ήταν  σε ελεύθερη πτώση σε σχέση με το Δεκέμβριο του 2019.

Πιο συγκεκριμένα τα καταστήματα ειδών διατροφής είχαν πτώση κατά – 15,4% στο τζίρο  τους , τα μεγάλα καταστήματα τροφίμων με μείωση των πωλήσεων κατά – 12,9%, η κατηγορία τρόφιμα – ποτά – καπνός υποχώρησε -29,3%.

Ο αρνητικός Ιανουάριος για τις αλυσίδες των ΣΜ  έγινε γρήγορα παρελθόν όσο πλησίαζε  ο  κορωνοιός προς την Ευρώπη.

Τα  πρώτα καλά νέα για την αναστροφή του αρνητικού κλίματος σε θετικό έδαφος ήταν  την τελευταία εβδομάδα του Φεβρουαρίου μέχρι την Τρίτη 3 Μαρτίου, που σημείωσαν αύξηση 41% στις πωλήσεις.

Ο Μάρτιος μπαίνει με το δεξί  για   τα σούπερ  μάρκετ με τον Covid 19 να  κάνει  την εμφάνιση του  στην ελληνική επικράτεια στέλνοντας τους καταναλωτές κατά κύματα αδειάζοντας τα ράφια των σούπερ μάρκετ.

Σύμφωνα με στοιχεία της IRI από τις 24 Φεβρουαρίου έως τις 22 Μαρτίου 2020 αγοράστηκαν προϊόντα αξίας 613,6 εκατ. ευρώ.

Από τις 24 / 2 έως 1/3 πουλήθηκαν προϊόντα αξίας 169 εκατ. ευρώ

Από 2 έως 8 Μαρτίου η  αξία της κατανάλωσης ήταν 103,6  εκατ. ευρώ

Την εβδομάδα από 9/3 έως 15/3 οι πωλήσεις  εκτινάχθηκαν  στα ύψη  σημειώνοντας  άνοδο +95% γεμίζοντας τα ταμεία των ΣΜ με 191 εκατ. ευρώ.

Από 16 έως 22/3 η ποσοστιαία αύξηση  ήταν +33%. Το ύψος των κεφαλαίων που δαπανήθηκαν  έφθασε τα 150 εκατ. ευρώ.

Από τις 23  έως 31 Μαρτίου εκτιμάται ότι ο τζίρος  θα είναι μειωμένος σε σχέση με τις  προηγούμενες εβδομάδες καθώς τα μέτρα ασφαλείας αυξήθηκαν στις αλυσίδες βάζοντας  αποστάσεις τουλάχιστον ενός  μέτρου στους καταναλωτές με  αποτέλεσμα να σχηματίζονται ουρές έξω από τις πόρτες των  καταστημάτων αυξάνοντας το χρόνο αναμονής για την είσοδό τους.

Τα τελικά στοιχεία  της  τελευταίας εβδομάδας  του Μαρτίου θα  ανακοινωθούν την ερχόμενη. Με βάση την τάση ο μήνας Μάρτιος θα αποδειχθεί από τους καλύτερους  μήνες της χρονιάς καθώς ο βασιλιάς του λιανεμπορίου παραμένει ακόμη ο Δεκέμβριος λόγω των εορτών των Χριστουγέννων.

Στέλεχος της αγοράς εκτιμά ότι τζίρος του Μαρτίου για τα σούπερ μάρκετ θα  πιάσει  τα 700 εκατ ευρώ ενώ σε φυσιολογικά επίπεδα δεν θα ξεπερνούσε τα 400 εκατ. ευρώ.

Tags

Ομάδα Best News

Η ομάδα μας αποτελείται από έμπειρους δημοσιογράφους με θετικό πνεύμα.

Σχετικά άρθρα

Back to top button
Close
Close