Στην τρίτη θέση παγκοσμίως η Ελλάδα στον τουρισμό για ήλιο και θάλασσα

Μάρκος Σεφερλής - Ακυβέρνητο καράβι η πατρίδα μας

Δείτε επίσης

Κατερίνα Ματέρη
Κατερίνα Ματέρη
Γεννήθηκα το 1997 στην Αθήνα αλλά η μεγάλη μου αγάπη είναι το νησί μου, η Κεφαλονιά. Όταν ήμουν μικρή ήθελα να γίνω αεροσυνοδός, μετά δασκάλα, μετά στρατιωτική ψυχολόγος. Αυτό που δεν είχα καταλάβει όμως ήταν ότι μου άρεσε η δημοσιογραφία και η επικοινωνία. Έτσι σπούδασα Επικοινωνία και ΜΜΕ. Μου αρέσει να περπατάω και να ανακαλύπτω γραφικά σοκάκια και μαγαζιά, λατρεύω τα ταξίδια και κρατάω για ενθύμιο εισιτήρια και αποδείξεις απο κάθε προορισμό και ξοδεύω περισσότερα λεφτά από όσα έχω σε βιβλία και σουβενίρ.

Στην τρίτη θέση παγκοσμίως βρίσκεται η Ελλάδα ως προς τον τουρισμό για τον ήλιο και τη θάλασσα, σύμφωνα με μελέτη του Ινστιτούτου Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΙΝΣΕΤΕ) που διενεργήθηκε σε συνεργασία με την Deloitte και τη Remaco με αντικείμενο «Ελληνικός Τουρισμός 2030» – Σχέδια Δράσης.

Αυτό ανέφερε ο επιστημονικός διευθυντής του ΙΝΣΕΤΕ, Άρης Ίκκος παρουσιάζοντας βασικά σημεία της μελέτης, κατά τη διάρκεια εκδήλωσης που πραγματοποιήθηκε σε κεντρικό ξενοδοχείο της Θεσσαλονίκης. Ο ίδιος υπογράμμισε χαρακτηριστικά ότι «ο ήλιος και η θάλασσα είναι με μεγάλη διαφορά το πιο δημοφιλές τουριστικό προϊόν με 226 εκατομμύρια διεθνή ταξίδια μέσα στο 2019. Ακολουθούν το city break, ο πολιτιστικός τουρισμός, ο τουρισμός συναντήσεων, κινήτρων, συνεδρίων και εκθέσεων (MICE) και μετά ο ναυτικός τουρισμός (yachting)». Παράλληλα σχολίασε ότι το τουριστικό προϊόν που αφορά τον ήλιο και τη θάλασσα έχουν πολύ μεγαλύτερη διάρκεια από ό,τι το MICE και το City break, γνωστοποίησε ότι στον ναυτικό τουρισμό η Ελλάδα κατέχει την όγδοη θέση και σημείωσε ότι στα άλλα τρία προϊόντα η χώρα βρίσκεται εκτός της πρώτης δεκάδας.

«Από αυτά αμέσως μπορεί να καταλάβει κανείς ότι με το πολιτιστικό απόθεμα και τον πλούτο που έχει η χώρα, τα θέματα πολιτισμού είναι από τα ώριμα φρούτα για ανάπτυξη» συμπλήρωσε. Τόνισε, παράλληλα ότι σύμφωνα με έρευνα του ΙΝΣΕΤΕ σε ευρωπαϊκές χώρες και στις ΗΠΑ με αντικείμενο τι επιπλέον θα ήθελαν οι δυνητικοί επισκέπτες να κάνουν σε ένα ταξίδι για ήλιο και θάλασσα, οι περισσότεροι δεν πηγαίνουν σε έναν τόπο μόνο για τον ήλιο και τη θάλασσα, αλλά ενδιαφέρονται για μια πληθώρα δραστηριοτήτων όπως ο περίπατος στην πόλη, τα ψώνια, η έξοδος σε εστιατόρια, η επίσκεψη σε αξιοθέατα, η εκδρομή εκτός πόλης, η έξοδος σε παμπ και μπαρ, η οργανωμένη περιήγηση, η νυχτερινή ζωή, οι επισκέψεις σε εκθέσεις, μουσεία, συναυλίες και θέατρα.

Θεσσαλονίκη, Χαλκιδική, Όλυμπος και ακτές Πιερίας οι τρεις βασικοί τουριστικοί προορισμοί της Κεντρικής Μακεδονίας

Σε ό,τι αφορά στην Κεντρική Μακεδονία ο κ. Ίκκος ανέφερε ότι από τους 36 προορισμούς που περιλαμβάνουν η μελέτη του ΙΝΣΕΤΕ και το σχέδιο δράσης για το 2030, οι τρεις αφορούν την Κεντρική Μακεδονία και συγκεκριμένα τη Θεσσαλονίκη, που διαθέτει πολύ μεγάλη ιστορία και μεγάλη εγγύτητα στην Κεντρική Ευρώπη, τη Χαλκιδική με το ιδιαίτερης ομορφιάς τοπίο και τις παραλίες και τον Όλυμπο, ένα παγκόσμιο brand name μαζί με τις ακτές της Πιερίας.

Ειδικότερα, εδραιωμένα ή ιδιαίτερα αναπτυγμένα προϊόντα για τη Θεσσαλονίκη είναι ο πολιτιστικός και θρησκευτικός τουρισμός, το city break και ο τουρισμός συναντήσεων, κινήτρων, συνεδρίων και εκθέσεων (MICE) και υποστηρικτικό προϊόν η γαστρονομία. Τα προϊόντα που έχουν δυνατότητα ανάπτυξης και ανάδειξης είναι η κρουαζιέρα, οι αθλητικές δραστηριότητες. Δράσεις που μπορούν να λειτουργήσουν υποστηρικτικά είναι ο ναυτικός τουρισμός (yachting), ο οικοτουρισμός και ο τουρισμός ευεξίας.

Σε ό,τι αφορά τη Χαλκιδική, εδραιωμένο προϊόν είναι ο ήλιος και η θάλασσα, προϊόντα με δυνατότητα ανάπτυξης είναι o ναυτικός τουρισμός , ο πολιτιστικός, θρησκευτικός και γαστρονομικός τουρισμός και υποστηρικτικά προϊόντα είναι ο MICE, o οικοτουρισμός, οι αθλητικές δραστηριότητες και ο τουρισμός ευεξίας.

Για την περιοχή του Ολύμπου και των ακτών της Πιερίας υπάρχουν δυνατότητες ανάπτυξης σε εδραιωμένο τουρισμό για τον ήλιο και τη θάλασσα, τον πολιτιστικό και θρησκευτικό τουρισμό, τον οικοτουρισμό και τις αθλητικές δραστηριότητες. Τα δευτερεύοντα προϊόντα που μπορούν να προωθηθούν είναι ο ναυτικός τουρισμός, ο γαστρονομικός τουρισμός και ο τουρισμός ευεξίας.

Για την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας προσδιορίστηκαν συνολικά 191 δράσεις, 79 για τη Θεσσαλονίκη, 58 για τη Χαλκιδική και 54 για τον Όλυμπο και την Πιερία. Όπως αναφέρθηκε, εξάλλου, ακόμη και οι δράσεις που είναι εστιασμένες στον τουρισμό έχουν έντονο κοινωνικό χαρακτήρα και βελτιώνουν την ποιότητα διαβίωσης των κατοίκων της περιοχής. Κάποιες άλλες απευθύνονται ευρύτερα στην κοινωνία και βελτιώνουν την τουριστική εμπειρία.

Ο Γενικός Διευθυντής του ΙΝΣΕΤΕ Ηλίας Κικίλιας σημείωσε ότι τα σχέδια δράσης για τον ελληνικό τουρισμό κατέληξαν σε δύο χιλιάδες προτάσεις για έργα και δράσεις με στόχους την άμβλυνση της εποχικότητας, τη χωρική διεύρυνση της τουριστικής δραστηριότητες σε περιοχές με δυνατότητες και την αύξηση της μέσης δαπάνης και της διάρκειας παραμονής των επισκεπτών. Υπογράμμισε, παράλληλα ότι η μελέτη αποσκοπεί στη διαμόρφωση συνεργασιών και τόνισε ότι το επίκεντρο της προσοχής μετατοπίστηκε από τα προϊόντα και τις αγορές στις εμπειρίες και τους προορισμούς.

Την άποψη ότι στον τομέα του τουρισμού πρέπει να δουλέψουμε όλοι μαζί εξέφρασε ο υπουργός Τουρισμού Βασίλης Κικίλιας, σε μαγνητοσκοπημένο του μήνυμα, χαιρετίζοντας την εκδήλωση. Ο ίδιος υπογράμμισε ότι υπουργείο, ΣΕΤΕ, Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας και Δήμος Θεσσαλονίκης πρέπει να συνεργαστούν με τους φορείς του ιδιωτικού τομέα για να αποτυπωθεί ένα στρατηγικό μήνυμα, μια καμπάνια και μια κοινή προσπάθεια που θα ενδυναμώσουν περισσότερο το τουριστικό προϊόν και θα προσελκύσουν περισσότερους τουρίστες. Σε μαγνητοσκοπημένο μήνυμα ο Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας, Απόστολος Τζιτζικώστας χαρακτήρισε τη μελέτη του ΙΝΣΕΤΕ ως ένα πολύ σημαντικό εργαλείο για την ανάδειξη εναλλακτικών μορφών τουρισμού, την επέκταση της τουριστικής περιόδου και την καθιέρωση 12μηνου τουρισμού. «Ο τουρισμός αποτελεί τον καθρέφτη, την αντανάκλαση του τόπου μας και του έργου που κάνουμε τα τελευταία χρόνια» πρόσθεσε και σημείωσε ότι στην Κεντρική Μακεδονία χτίζεται ένα ισχυρό, πολύπλευρο και μοναδικό τουριστικό προϊόν.

Ακολουθήστε την σελίδα μας Bestnews στο Facebook

Ακολουθήστε τις ειδήσεις του BestNews στο Google News

- Advertisement -
- Advertisement -
- Advertisement -
- Advertisement -
- Advertisement -
- Advertisement -

Ο Καιρός

- Advertisement -

Καιρός Αθήνα

Τελευταία Νέα

- Advertisement -

Σας ενδιαφέρουν

- Advertisement -