Τα αυτοκίνητα θα ανιχνεύουν το αλκοόλ στους οδηγούς και δεν θα ξεκινούν

Μάρκος Σεφερλής - Ακυβέρνητο καράβι η πατρίδα μας

Δείτε επίσης

Κατερίνα Ματέρη
Κατερίνα Ματέρη
Γεννήθηκα το 1997 στην Αθήνα αλλά η μεγάλη μου αγάπη είναι το νησί μου, η Κεφαλονιά. Όταν ήμουν μικρή ήθελα να γίνω αεροσυνοδός, μετά δασκάλα, μετά στρατιωτική ψυχολόγος. Αυτό που δεν είχα καταλάβει όμως ήταν ότι μου άρεσε η δημοσιογραφία και η επικοινωνία. Έτσι σπούδασα Επικοινωνία και ΜΜΕ. Μου αρέσει να περπατάω και να ανακαλύπτω γραφικά σοκάκια και μαγαζιά, λατρεύω τα ταξίδια και κρατάω για ενθύμιο εισιτήρια και αποδείξεις απο κάθε προορισμό και ξοδεύω περισσότερα λεφτά από όσα έχω σε βιβλία και σουβενίρ.

Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων θα πρέπει να συμπεριλαμβάνουν υποχρεωτικά στα οχήματά τους, τεχνολογία ανίχνευσης αλκοόλ για τον οδηγό.

Στη συνέχεια, σύμφωνα με νομοσχέδιο που θα ψηφιστεί από την αμερικανική Γερουσία το όχημα αν ο χρήστης έχει πιει υπερβολικά θα μπορεί να απενεργοποιείται αυτόματα.

Αν και πολλοί εκτιμούν ότι το συγκεκριμένο νομοσχέδιο θα μπορούσε να σώσει χιλιάδες ζωές, ορισμένοι ανησυχούν ότι μάλλον ξεπερνά τα ηθικά όρια και εγείρει ζητήματα πολιτικών δικαιωμάτων.

Επί της ουσίας, η πρόταση είναι να αναπτυχθεί τεχνολογία που θα μπορεί να παρακολουθεί παθητικά τον οδηγό για να ανιχνεύσει βλάβη ή τα επίπεδα αλκοόλ στο αίμα και να αποτρέψει τη λειτουργία του οχήματος αν δεν πληρούνται τα κριτήρια.

Η Εθνική Υπηρεσία Ασφάλειας της Κυκλοφοριακής Ασφάλειας (NHTSA) υπολογίζει ότι η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ αφορά 10.000 θανάτους ετησίως στις ΗΠΑ, ενώ τα αμερικανικά αστυνομικά τμήματα συλλαμβάνουν περίπου 1 εκατομμύριο ανθρώπους ετησίως για οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ.

Ωστόσο το NHTSA έχει προειδοποιήσει ότι κάθε σύστημα παρακολούθησης τέτοιου τύπου θα πρέπει να είναι «απρόσκοπτο, ακριβές και διακριτικό για τον νηφάλιο οδηγό».

Εάν το νομοσχέδιο ψηφιστεί και γίνει νόμος, θα επιβάλλει ότι «η προηγμένη τεχνολογία πρόληψης της οδήγησης σε κατάσταση μέθης πρέπει να αποτελεί βασικό εξοπλισμό σε όλα τα νέα επιβατικά οχήματα».

Ωστόσο, αξίζει να σημειωθεί ότι η συγκεκριμένη τεχνολογία εγείρει επίσης ηθικά ζητήματα σχετικά με την επιτήρηση πολιτών, ακόμη και αν η επιτήρηση εξυπηρετεί τον περιορισμό ενός κοινωνικού προβλήματος που κοστίζει 44 δισεκατομμύρια δολάρια, σύμφωνα με μελέτη του 2010.

Ο Γουλφ Σάφερ, καθηγητής τεχνολογίας και κοινωνίας στο Πανεπιστήμιο Stony Brook, δήλωσε: «Είναι ένα ζήτημα πολιτικής που έχει και ηθικές επιπτώσεις. Τα αυτοκίνητα είναι πλέον όλο και πιο “προγραμματισμένα” και αυτό δημιουργεί ερωτήματα ευθύνης όσον αφορά τις ενέργειες του αυτοκινήτου. [Ευθύνεται] ο προγραμματιστής; Ο κατασκευαστής;Το άτομο που αγόρασε το αυτοκίνητο;».

«Πολλοί άνθρωποι αποδέχονται ότι κάποιος δεν πρέπει να οδηγεί μεθυσμένος.. Αλλά σε αυτή την κατάσταση το αυτοκίνητο γίνεται ο επιβλέπων της συμπεριφοράς σας» καταλήγει.

 Ακολουθήστε τις ειδήσεις του BestNews στο Google News

Ακολουθήστε την σελίδα μας Bestnews στο Facebook

Ακολουθήστε τις ειδήσεις του BestNews στο Google News

- Advertisement -
- Advertisement -
- Advertisement -
- Advertisement -
- Advertisement -
- Advertisement -

Ο Καιρός

- Advertisement -

Καιρός Αθήνα

Τελευταία Νέα

- Advertisement -

Σας ενδιαφέρουν

- Advertisement -