Θεσσαλονίκη: Τι συμβολίζουν οι αφίσες με παράξενους ταξιδιώτες

Μάρκος Σεφερλής - Ακυβέρνητο καράβι η πατρίδα μας

Δείτε επίσης

Κατερίνα Ματέρη
Κατερίνα Ματέρη
Γεννήθηκα το 1997 στην Αθήνα αλλά η μεγάλη μου αγάπη είναι το νησί μου, η Κεφαλονιά. Όταν ήμουν μικρή ήθελα να γίνω αεροσυνοδός, μετά δασκάλα, μετά στρατιωτική ψυχολόγος. Αυτό που δεν είχα καταλάβει όμως ήταν ότι μου άρεσε η δημοσιογραφία και η επικοινωνία. Έτσι σπούδασα Επικοινωνία και ΜΜΕ. Μου αρέσει να περπατάω και να ανακαλύπτω γραφικά σοκάκια και μαγαζιά, λατρεύω τα ταξίδια και κρατάω για ενθύμιο εισιτήρια και αποδείξεις απο κάθε προορισμό και ξοδεύω περισσότερα λεφτά από όσα έχω σε βιβλία και σουβενίρ.

Ρετρό ταξιδιώτες, πλάτες με παλτό και μία βαλίτσα στο χέρι, είναι οι αφίσες που κατακλύζουν τη Θεσσαλονίκη ενόψει του φετινού φεστιβάλ ντοκιμαντέρ.

Οι αφίσες κοσμούν βιτρίνες καταστημάτων και τα μπάνερ ανεμίζουν σε λιμάνι και πλατεία Αριστοτέλους. Ταξιδιώτες που ξεκινούν από την επαρχία, στην Αθήνα και φτάνουν σε μία ουτοπική πρωτεύουσα.

Η οπτική ταυτότητα του 27ου Διεθνούς Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης
Τα πόστερ του 27ου Διεθνούς Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης υπογράφει ο ζωγράφος Δημήτρης Αναστασίου. Το φετινό φεστιβάλ θα πραγματοποιηθεί 6 με 16 Μαρτίου.

Το σκεπτικό για τα πόστερ του 27ου ΦΝΘ:

Ένα ταξίδι στο ελληνικό τοπίο, αλλά και σε πόλεις του μέλλοντος, πραγματοποιούν οι φιγούρες που απεικονίζονται στους τρεις ζωγραφικούς πίνακες που συνθέτουν τα πόστερ του 27ου Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης. Χωρίς να βλέπουμε ποτέ τα πρόσωπά τους, οι άνθρωποι στις αφίσες του Φεστιβάλ κοιτάζουν μπροστά, προς αυτό που έρχεται.

Τα τρία ζωγραφικά έργα συνομιλούν με τα αφιερώματα και τις θεματικές της φετινής διοργάνωσης.

Με τα λόγια του ζωγράφου: «Οι τρεις ζωγραφιές συνθέτουν μια αφήγηση σε τρία μέρη. Αν μπουν στη σειρά, καθεμιά συνεχίζει την προηγούμενη. Η πρώτη και η δεύτερη (που δείχνουν ένα χωράφι και μια επαρχιακή πόλη της δεκαετίας του 1960) αναφέρονται στο ελληνικό τοπίο. Η τρίτη (που παρουσιάζει μια πόλη παράδοξη, φανταστική – ουτοπική ή δυστοπική) παραπέμπει στην τεχνητή νοημοσύνη. Οι θεατές, σαν χρονοταξιδευτές, ταξιδεύουν μέσα στα τοπία αυτά».

Ο Δημήτρης Αναστασίου γεννήθηκε στην Αθήνα το 1979. Σπούδασε στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών της Αθήνας. Έχει πραγματοποιήσει τέσσερις ατομικές εκθέσεις και έχει πάρει μέρος σε περισσότερες από 50 ομαδικές εκθέσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό, καθώς και σε διεθνείς φουάρ στην Ελλάδα, στην Ισπανία, στην Ελβετία και στη Γερμανία.

Το graphic novel του με τίτλο Α=-Α κυκλοφορεί στα ελληνικά από τις εκδόσεις Καλειδοσκόπιο και στα αγγλικά από τις εκδόσεις Jonathan Cape, έχοντας σημειώσει μεγάλη επιτυχία στο εξωτερικό. Τη δουλειά του έχει παρουσιάσει και το Wetransfer, με εξαιρετικά λόγια, αναφέροντας ότι στο graphic novel του διερευνά «τη συνείδηση ​​και τις ιδιαιτερότητες της ανθρώπινης εμπειρίας».

Ο Δημήτρης Αναστασίου έχει συνεργαστεί ξανά με το Φεστιβάλ, συμμετέχοντας με το αναπαραστατικό έργο του «Τρεις φόνοι (ή μπορεί και κανένας)», ένα κόμικ ζωγραφισμένο από τον ίδιο, στην έκθεση του 63ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, «Αναπαράσταση: Reconstruction, Reenactment, Reconstitution», όπου δώδεκα καλλιτέχνες συμμετείχαν με έργα εμπνευσμένα από την ταινία Αναπαράσταση του Θόδωρου Αγγελόπουλου.

Ακολουθήστε την σελίδα μας Bestnews στο Facebook

Ακολουθήστε τις ειδήσεις του BestNews στο Google News

- Advertisement -
- Advertisement -
- Advertisement -
- Advertisement -
- Advertisement -
- Advertisement -

Ο Καιρός

- Advertisement -

Καιρός Αθήνα

Τελευταία Νέα

- Advertisement -

Σας ενδιαφέρουν

- Advertisement -