«Μεγαλώνει» ο Προαστιακός Δυτικής Αττικής – Οι επτά νέοι σταθμοί

Μάρκος Σεφερλής - Ακυβέρνητο καράβι η πατρίδα μας

Δείτε επίσης

Κατερίνα Ματέρη
Κατερίνα Ματέρη
Γεννήθηκα το 1997 στην Αθήνα αλλά η μεγάλη μου αγάπη είναι το νησί μου, η Κεφαλονιά. Όταν ήμουν μικρή ήθελα να γίνω αεροσυνοδός, μετά δασκάλα, μετά στρατιωτική ψυχολόγος. Αυτό που δεν είχα καταλάβει όμως ήταν ότι μου άρεσε η δημοσιογραφία και η επικοινωνία. Έτσι σπούδασα Επικοινωνία και ΜΜΕ. Μου αρέσει να περπατάω και να ανακαλύπτω γραφικά σοκάκια και μαγαζιά, λατρεύω τα ταξίδια και κρατάω για ενθύμιο εισιτήρια και αποδείξεις απο κάθε προορισμό και ξοδεύω περισσότερα λεφτά από όσα έχω σε βιβλία και σουβενίρ.

Κατά 7 νέους σταθμούς «μεγαλώνει» ο Προαστιακός Δυτικής Αττικής, γεγονός που θα αλλάξει την καθημερινότητα και τον βαθμό εξυπηρέτησης των πολιτών.

Αυτό ανακοίνωσε κατά την εισαγωγική του τοποθέτηση ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, στο πλαίσιο της ενημέρωσης των διαπιστευμένων συντακτών, την Πέμπτη (18.01).

Ο Υπουργός ανέφερε ότι οι σχετικές εργασίες για την κατασκευή του προαστιακού σιδηρόδρομου της Δυτικής Αττικής, έχουν ήδη αρχίσει, ενώ η σύμβαση του έργου που υπεγράφη στο τέλος Δεκεμβρίου 2023 έχει συνολικό κόστος 95.742.101,92 ευρώ χωρίς ΦΠΑ, με εκτίμηση αναθεώρησης 5.331.885,23 ευρώ, και διάρκεια υλοποίησης τους 24 μήνες.

Η νέα γραμμή, μήκους 34,6 χλμ, θα εξυπηρετεί τον Ασπρόπυργο, την Ελευσίνα, τη Νέα Πέραμο και τα Μέγαρα, διασφαλίζοντας τη διασύνδεση των οικισμών της Δυτικής Αττικής μεταξύ τους.

Ειδικότερα, το έργο αφορά στην κατασκευή νέου κλάδου Προαστιακού Σιδηρόδρομου από τα Άνω Λιόσια έως τα Μέγαρα, εντός του υφιστάμενου σιδηροδρομικού διαδρόμου της παλαιάς σιδηροδρομικής γραμμής προς Πελοπόννησο.

Οι νέοι σταθμοί θα είναι οι εξής 7:

  • ΕΛΠΕ Ασπροπύργου,
  • Ασπροπύργου,
  • Βαμβακιάς,
  • Ελευσίνας,
  • ΕΛΠΕ Ελευσίνας,
  • Λουτρόπυργου,
  • Νέας Περάμου

Όπως ανέφερε ο κ. Σταϊκούρας κατά την παρουσίαση των οφελών του έργου οι νέοι σταθμοί θα εξυπηρετούν το εμπορευματικό έργο, τις εγκαταστάσεις των ΕΛΠΕ Ασπροπύργου και Ελευσίνας, ενώ παράλλήλα θα υπάρχει πρόβλεψη μετεπιβίβασης επιβατών στις γραμμές του υφιστάμενου δικτύου.

Το τελικό έργο θα περιλαμβάνει ηλεκτροκίνηση και σηματοδότηση, καθώς και τις απαιτούμενες δι-επαφές με τη γραμμή υψηλών ταχυτήτων ΣΚΑ – Κιάτο.

Ο Προαστιακός Σιδηρόδρομος που ενώνει την Αττική

Η μέγιστη επιτρεπόμενη ταχύτητα της γραμμής θα είναι 80 χλμ./ώρα και θα συνδέσει τη Δυτική Αττική με την Αθήνα, το αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος, τον Πειραιά και το υπόλοιπο σιδηροδρομικό δίκτυο.

Αναλύοντας περαιτέρω τα οφέλη του έργου, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, είχε σημειώσει ότι ο Προαστιακός Δυτικής Αττικής θα οδηγήσει στην εξοικονόμηση χρόνου και κόστους για όσους μετακινούνται με ΙΧ ή λεωφορεία λόγω μείωσης της κυκλοφοριακής συμφόρησης που θα συνεπάγεται ο προαστιακός. Ακόμα, θα μειωθούν τα ατυχήματα, οι ρύποι και τα επίπεδα θορύβου, και θα επιτευχθεί καλύτερη εξυπηρέτηση των ΑμεΑ.

Ξεκίνησαν εκ νέου τα δρομολόγια στον άξονα Αθήνα-Θεσσαλονίκη

Για την αποκατάσταση των ζημιών από φυσικές καταστροφές στην Κεντρική Ελλάδα, ο υπουργός ανέφερε ότι αναλήφθηκαν, τις τελευταίες εβδομάδες, συγκεκριμένες πρωτοβουλίες. Συγκεκριμένα:

  • Επανεκκίνησαν τα δρομολόγια στον σιδηροδρομικό άξονα Αθήνα-Θεσσαλονίκη. «Από την ημερομηνία επανεκκίνησης μέχρι και προχθές, δηλαδή σε χρονικό διάστημα ενός μήνα, 59.900 επιβάτες μετακινήθηκαν στον συγκεκριμένο σιδηροδρομικό άξονα» ενώ «ωριμάζουν οι διαδικασίες για την δρομολόγηση των σχετικών ενεργειών πλήρους αποκατάστασης της σιδηροδρομικής γραμμής, καθώς και τεχνικών έργων, οδικών αξόνων και γεφυρών σε περιοχές της Θεσσαλίας και της Στερεάς Ελλάδας».

Ο νέος εξευρωπαϊσμένος ΟΣΕ 

Για την αναδιάρθρωση του ελληνικού σιδηρόδρομου, ο κ. Σταϊκούρας δήλωσε ότι τίθεται σε εφαρμογή το σχέδιο για τον νέο ΟΣΕ που παρουσιάστηκε στο Υπουργικό Συμβούλιο. Όπως εξήγησε, δημιουργείται ένας νέος, ενιαίος δημόσιος φορέας που αναλαμβάνει τον ρόλο και τις ευθύνες του Διαχειριστή της Σιδηροδρομικής Υποδομής, με βάση το ευρωπαϊκό θεσμικό πλαίσιο.

Στη νέα εταιρεία των Σιδηρόδρομων Ελλάδος, με πυρήνα τον ΟΣΕ, εντάσσονται η ΕΡΓΟΣΕ και η ΓΑΙΑΟΣΕ, κατά το μέρος που αφορά στο τροχαίο υλικό.

Ο νέος φορέας θα αναλάβει τη συνολική ευθύνη για τις μελέτες, τα έργα και όλα τα θέματα ασφαλείας και συνεχούς βελτίωσης του σιδηροδρομικού συστήματος, σε συνεργασία, πάντα, με τους λοιπούς φορείς του τομέα.

Προβλέπονται συγκεκριμένες ενέργειες για αναβάθμιση της τεχνογνωσίας και την ενίσχυση του προσωπικού. Παράλληλα, προχωρά η δρομολόγηση ενός σύγχρονου σιδηροδρομικού δικτύου, ως μέρος του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών.

«Καταθέτουμε, τέλος Ιανουαρίου, πρόταση χρηματοδότησης από το Πρόγραμμα “Συνδέοντας την Ευρώπη-2” (CEF-2) για τα έργα:

  • Αναβάθμιση τμήματος ΣΚΑ – Οινόη.
  • Αναβάθμιση τμήματος Λιόσια – Κόρινθος.
  • Αναβάθμιση της γραμμής Θεσσαλονίκη – Προμαχώνας.
  • Υλοποίηση του έργου Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο.
  • Υλοποίηση του έργου Ρίο – Πάτρα».

Στόχος, όπως είπε ο υπουργός, είναι η σύνδεση λιμένων και ΒΙΠΕ της χώρας με το σιδηροδρομικό δίκτυο και η συμμετοχή της Ελλάδας στους νέους ευρωπαϊκούς σιδηροδρομικούς διαδρόμους.

Ανανέωση του στόλου των αστικών λεωφορείων

Εργαζόμαστε μεθοδικά, είπε επίσης ο υπουργός, ώστε τα πρώτα 250 ηλεκτρικά λεωφορεία να κυκλοφορήσουν έως το τέλος Απριλίου σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.

Ταυτόχρονα, προχωρά η προμήθεια νέων λεωφορείων φυσικού αερίου, τα οποία αναμένονται τη διετία 2024-2025 ενώ μέσα στο 2024, θα δρομολογηθούν οι διαδικασίες προμήθειας επιπλέον λεωφορείων, αντιρρυπαντικής τεχνολογίας.

Ακολουθήστε την σελίδα μας Bestnews στο Facebook

Ακολουθήστε τις ειδήσεις του BestNews στο Google News

- Advertisement -
- Advertisement -
- Advertisement -
- Advertisement -
- Advertisement -
- Advertisement -

Ο Καιρός

- Advertisement -

Καιρός Αθήνα

Τελευταία Νέα

- Advertisement -

Σας ενδιαφέρουν

- Advertisement -