ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ

Ισπανία: Ιστορικός σιδηροδρομικός σταθμός ξαναζωντανεύει ως ξενοδοχείο

Έπειτα από 51 χρόνια, ο σιδηροδρομικός σταθμός στα σύνορα της Γαλλίας με την Ισπανία θα αρχίσει να λειτουργεί ξανά, αλλά αυτή τη φορά ως ξενοδοχείο 5 αστέρων. 

Ο σιδηροδρομικός σταθμός που είχε λάβει το ψευδώνυμο «Τιτανικός των βουνών», είχε μια ιδιαίτερη ιστορία από τότε που κτίστηκε εξαιτίας της κακής του τύχης, κατά τα χρόνια της λειτουργίας του.

Ο σταθμός για να καταφέρει να ολοκληρωθεί έφθασε τα 75 χρόνια αναμονής, καθώς άρχισε να σχεδιάζεται από το 1853 και κατάφερε να ολοκληρωθεί το 1928. Το σιδηροδρομικό έργο ήταν μια φιλοδοξία των Ισπανών για να δημιουργήσουν έναν σιδηροδρομικό σταθμό που να ανταγωνίζεται τους μεγάλης κλίμακας «σιδηροδρομικούς καθεδρικούς ναούς» της Ευρώπης, όπως αναφέρει ο συγγραφέας του «El Canfranc, historia de un tren de leyenda» (“Η ιστορία ενός θρυλικού τρένου”), Alfonso Marco.

Στα εγκαίνια της έναρξης της λειτουργίας του, είχε παραστεί ο Βασιλιάς της Ισπανίας Alfonso ο 13ος, ο οποίος ήταν ιδιαίτερα ενθουσιασμένος με το έργο που μόλις είχε ολοκληρωθεί.Ο συγγραφέας είχε χαρακτηρίσει τον σταθμό, ως ιδιαίτερα κακότυχο, καθώς ξεκίνησε τη λειτουργία του το 1929, το έτος του οικονομικού κραχ. Ο ίδιος μάλιστα δεν ήθελε να χρησιμοποιεί το ψευδώνυμο που είχε δοθεί στον σταθμό, αν και αναγνώριζε πως η ονοματοδοσία είχε γίνει εξαιτίας της αντίστοιχης με το πλοίο, αποτυχημένης φιλοδοξίας.

Δύο χρόνια αργότερα ο χώρος κατεστράφη, εξαιτίας μεγάλης πυρκαγιάς που ξέσπασε. Στη συνέχεια, το 1936, άρχισε ο ισπανικός εμφύλιος πόλεμος και τη στιγμή που έληξε, ξέσπασε ο δεύτερος παγκόσμιος πόλεμος. Στην υπό ναζιστική Γαλλία του δευτέρου παγκοσμίου πολέμου, ο σιδηροδρομικός σταθμός χρησιμοποιήθηκε από τους Ναζί. Ο δικτάτορας Φράνκο, παρ’ όλο που ήθελε να διατηρεί καλές σχέσεις με την Βρετανία και τις ΗΠΑ, δεν αντιστάθηκε στην εμπορική συνεργασία με τη Ναζιστική Γερμανία.

Ο σταθμός χρησιμοποιήθηκε μάλιστα από κατασκόπους και λέγεται ότι πολλοί Εβραίοι διέφυγαν επίσης από διώξεις στο Vichy της Γαλλίας μέσω του Canfranc. 

Μέχρι τη στιγμή που οι εχθροπραξίες τελείωσαν, η δικτατορία του Φράνκο περιόριζε τις μετακινήσεις και δεν πραγματοποιήθηκε κανένα ταξίδι μέχρι τη δεκαετία του 1950.

Το 1970 ένας εκτροχιασμός που κατέστρεψε μια γέφυρα, χρησιμοποιήθηκε ως δικαιολογία για να εγκαταλειφθεί ο σταθμός και αφέθηκε πλήρως. Ο Marco το περιέγραψε ως «ακούσιο μαυσωλείο σιδηροδρόμων με τεράστια συναισθηματική και κληρονομική αξία… μέρος μιας ιστορίας που δεν μπορεί να αγνοηθεί και αξίζει να γίνει γνωστή και να εκτιμηθεί».

Σήμερα

Το νέο ξενοδοχείο των 104 δωματίων, στη θέση του σιδηροδρομικού σταθμού έχουν αναλάβει η κυβέρνηση της Αραγονίας σε συνεργασία με τους αρχιτέκτονες Joaquín Magrazó και Fernando Used. Το 5 αστέρων ξενοδοχείο έχει προϋπολογισμό 27 εκατομμύρια ευρώ, από τα οποία τα 12 εκατομμύρια θα τα συνεισφέρει η κυβέρνηση της Αραγονίας, με σκοπό την ανάπτυξη της γύρω περιοχής.

Παράλληλα θα κατασκευαστεί και ένας νέος σιδηροδρομικός σταθμός, ο οποίος θα περνάει από τον προθάλαμο του ξενοδοχείου. Το συγκρότημα θα περιλαμβάνει συνεδριακό κέντρο 200 θέσεων, μουσείο για τον σιδηροδρομικό σταθμό και καταστήματα.

Το 2020, η Γαλλία και η Ισπανία συμφώνησαν να αρχίσουν να συνεργάζονται για το άνοιγμα της σήραγγας Somport, 7,8 χιλιομέτρων, που θα συνδέει τις δύο χώρες. Το έργο θα πραγματοποιηθεί με την υποστήριξη της ΕΕ και αναμένεται η γραμμή και ο σταθμός Canfranc να λειτουργήσουν πλήρως έως το 2026.

 Ακολουθήστε τις ειδήσεις του BestNews στο Google News






Κατερίνα Ματέρη

Γεννήθηκα το 1997 στην Αθήνα αλλά η μεγάλη μου αγάπη είναι το νησί μου, η Κεφαλονιά. Όταν ήμουν μικρή ήθελα να γίνω αεροσυνοδός, μετά δασκάλα, μετά στρατιωτική ψυχολόγος. Αυτό που δεν είχα καταλάβει όμως ήταν ότι μου άρεσε η δημοσιογραφία και η επικοινωνία. Έτσι σπούδασα Επικοινωνία και ΜΜΕ. Μου αρέσει να περπατάω και να ανακαλύπτω γραφικά σοκάκια και μαγαζιά, λατρεύω τα ταξίδια και κρατάω για ενθύμιο εισιτήρια και αποδείξεις απο κάθε προορισμό και ξοδεύω περισσότερα λεφτά από όσα έχω σε βιβλία και σουβενίρ.

Σχετικά άρθρα

Back to top button