Ελικόπτερα στην Ελλάδα: Ποιοι τα έχουν, πόσο τα νοικιάζουν και… πόσο ασφαλή είναι. Πόσο σημαντικός είναι για τη χώρα μας αυτός ο τουρισμός;
Το ατύχημα στη Βουλιαγμένη έφερε στο φως μια αγορά που μπορεί να αποφέρει έσοδα εκατομμυρίων στην οικονομία λόγω του τουρισμού, αλλά και του ξεχωριστού ανάγλυφου της χώρας.
Ο στόλος των 100 ελικοπτέρων που δραστηριοποιείται στην Ελλάδα και τα προβλήματα που αντιμετωπίζει
«Τα ελικόπτερα είναι παρεξηγημένα», λέει στο «ΘΕΜΑ» ο Ντούλης Καραφίλ, ιδιοκτήτης της εταιρείας Air Business International που με τη σειρά της έχει δημιουργήσει το Greek Airtaxi Network (δίκτυο αεροταξί που πετά ανά πάσα στιγμή σε ολόκληρη τη χώρα). Ο ίδιος έχει τη φήμη του «πρύτανη» στον χώρο των ελικοπτέρων ως παλιός και έμπειρος πιλότος με αδαμάντινο ιστορικό. «Τα ελικόπτερα προσγειώνονται παντού -σε ένα κότερο, στην κορυφή του Ολύμπου, σε μια ταράτσα, σε ένα χωράφι- και τα ατυχήματα είναι πολύ σπάνια».
Σε μια χώρα τόσο τουριστική όπως η Ελλάδα, όσο αναπτύσσεται ο τουρισμός, να αναπτύσσεται και αυτό το μέσο. Ετσι, εμφανίζονται όλο και περισσότερες εταιρείες που πραγματοποιούν πτήσεις από και προς νησιά και άλλους προορισμούς, κάνουν sightseeing (πτήσεις για αξιοθέατα) κ.ά. Οι τουρίστες τα προτιμούν όλο και περισσότερο για λόγους ευκολίας σε σχέση με το αεροπλάνο ή με το καράβι. Ωστόσο, όπως επισημαίνει ο κ. Καραφίλ, «τα ελικόπτερα δεν μεταφέρουν μόνο εκκεντρικούς εκατομμυριούχους».
Τέτοια ελικόπτερα που μεταφέρουν αποκλειστικά και μόνο εκατομμυριούχους (όχι απαραίτητα εκκεντρικούς) ή αλλιώς ιδιωτικά στην Ελλάδα έχουμε περίπου 20. Από την άλλη, υπάρχουν άλλα 30 ελικόπτερα τα οποία ανήκουν σε εταιρείες που κάνουν αερομεταφορές. Ακόμη, περισσότερα από 50 ελικόπτερα στη χώρα μας χρησιμοποιούνται για αεροεφαρμογές (έρευνα και διάσωση, πυροσβεστικά κ.ά.). Ποιες είναι οι αδειοδοτημένες εταιρείες που εκτελούν αερομεταφορές με ελικόπτερα λοιπόν; Και τι στόλο έχουν έκαστη;
Διαβάστε όλο το άρθρο του Γιώργου Καραγιάννη στο www.protothema.gr