«Ρόδος Pass»: Δωρεάν διακοπές για 30.000 τουρίστες που απομακρύνθηκαν το περσινό καλοκαίρι

Μάρκος Σεφερλής - Ακυβέρνητο καράβι η πατρίδα μας

Δείτε επίσης

Κατερίνα Ματέρη
Κατερίνα Ματέρη
Γεννήθηκα το 1997 στην Αθήνα αλλά η μεγάλη μου αγάπη είναι το νησί μου, η Κεφαλονιά. Όταν ήμουν μικρή ήθελα να γίνω αεροσυνοδός, μετά δασκάλα, μετά στρατιωτική ψυχολόγος. Αυτό που δεν είχα καταλάβει όμως ήταν ότι μου άρεσε η δημοσιογραφία και η επικοινωνία. Έτσι σπούδασα Επικοινωνία και ΜΜΕ. Μου αρέσει να περπατάω και να ανακαλύπτω γραφικά σοκάκια και μαγαζιά, λατρεύω τα ταξίδια και κρατάω για ενθύμιο εισιτήρια και αποδείξεις απο κάθε προορισμό και ξοδεύω περισσότερα λεφτά από όσα έχω σε βιβλία και σουβενίρ.

Εννέα μήνες μετά τις εκτεταμένες καταστροφικές πυρκαγιές στη Ρόδο, που μετέτρεψαν σε στάχτη περίπου το 15% του νησιού, το «Ρόδος Pass» επανέρχεται στο προσκήνιο μετά από δημοσίευμα του Guardian, καθώς περίπου 25.000 παραθεριστές -κυρίως από Βρετανία- αναμένουν τα voucher.

Μετά τις φωτιές στη Ρόδο -κατά τη διάρκεια των οποίων 30.000 τουρίστες απομακρύνθηκαν- η κυβέρνηση είχε εξαγγείλει voucher τουρισμού για όσους χρειάστηκε να εκκενώσουν το νησί τον Ιούλιο του 2023 και συγκεκριμένα, οικονομική ενίσχυση για επτά ημέρες διακοπών. Στο πλαίσιο του προγράμματος, όσοι διέμεναν σε ξενοδοχεία που εκκενώθηκαν,μπορούν να εξαργυρώσουν ηλεκτρονικά κουπόνια αξίας έως και 500 ευρώ για να καλύψουν τα έξοδα διαμονής μιας εβδομάδας. Η πρωτοβουλία διεξάγεται σε δύο φάσεις: από τώρα έως τις 31 Μαΐου και από την 1η Οκτωβρίου έως τις 15 Νοεμβρίου.

«Το πρόγραμμα είναι σε λειτουργία, όπως υποσχέθηκε ο πρωθυπουργός», δήλωσε στον Guardian ο γενικός γραμματέας του ελληνικού υπουργείου Τουρισμού, Μύρων Φλουρής. «Ήταν μια πολύ περίπλοκη διαδικασία, όχι λιγότερο, νομίζω, επειδή είμαστε η πρώτη χώρα στον κόσμο που το κάνει αυτό» συμπλήρωσε.

Η αποδοχή είναι ήδη μεγάλη, λένε αξιωματούχοι του τουρισμού στη Ρόδο, με περισσότερους από 5.000 τουρίστες να έχουν εγγραφεί στο μητρώο δικαιούχων του προγράμματος. «Όποιος διέμενε σε περιοχές που επλήγησαν από τις πυρκαγιές είναι επιλέξιμος», δήλωσε ο Γιάννης Παπαβασιλείου, επικεφαλής της Ένωσης Ξενοδόχων του νησιού. «Η ανταπόκριση ήταν πολύ καλή και μας είπαν ότι θα είναι ακόμη μεγαλύτερη το φθινόπωρο» πρόσθεσε.

Όπως εξήγησε ο κ. Παπαβασιλείου, η αποζημίωση θα αντικατοπτρίζει το ποσό που οι πελάτες αρχικά κατέβαλαν στους ταξιδιωτικούς πράκτορες και θα κυμαίνεται από 300 έως 500 ευρώ. «Θα ισχύει μόνο για ξενοδοχεία, όχι για ιδιωτικά καταλύματα τύπου Airbnb. Στο τέλος της ημέρας η Ελλάδα τηρεί την υπόσχεσή της να αποζημιώσει όλους εκείνους που έχασαν τις διακοπές τους λόγω της κλιματικής αλλαγής» είπε χαρακτηριστικά.

Μια Βρετανίδα τουρίστρια που σχεδιάζει να κάνει χρήση του voucher είναι η Sara van Oostrum -ιδιοκτήτρια επιχείρησης από το Χαμσάιρ- και ο σύντροφός της, αν και δήλωσε ότι η κόρη της δεν θα συμμετάσχει, καθώς αισθάνεται τραυματισμένη από την εμπειρία. «Νομίζαμε ότι εκείνη τη στιγμή η κόρη μας αντιμετώπιζε πολύ καλά την κατάσταση, αλλά τώρα που το ξανασκέφτομαι, τα παιδιά είναι περίεργα πράγματα, είναι σαν σφουγγάρια και απορροφούν τα πάντα και δεν βγαίνει παρά μόνο μετά – δεν θέλει να επιστρέψει», είπε.

Από τότε που η ελληνική κυβέρνηση ανακοίνωσε την πρωτοβουλία πέρυσι, η Van Oostrum έστειλε μηνύματα στον ταξιδιωτικό της πράκτορα, την Tui, και μόλις πρόσφατα κατάφερε να λάβει περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το κουπόνι. Έχει μπερδευτεί με τους όρους της προσφοράς, συμπεριλαμβανομένων των ξενοδοχείων που θα είναι διαθέσιμα, του αν θα λάβει δωρεάν ταξίδι ή έκπτωση και αν καλύπτει τα παιδιά.

Είπε ότι το ζευγάρι έχει «ανάμεικτα συναισθήματα» σχετικά με το αν θα επιστρέψει στο ξενοδοχείο και την παραλία που έμεινε στη Ρόδο. «Πιθανότατα θα προτιμούσαμε να μείνουμε αλλού στο νησί για να ξεπεράσουμε την όλη εμπειρία. Θέλουν να ενθαρρύνουν τους ανθρώπους να επιστρέψουν, πράγμα που είναι ωραίο. Θα δεχτούμε την προσφορά και θα ξοδέψουμε χρήματα στο νησί» σημείωσε.

Αν και πολλοί Βρετανοί επισκέπτονται τη Ρόδο με τουριστικούς πράκτορες, συμπεριλαμβανομένων των Jet2, TUI και Thomas Cook, αναμένεται να έρθουν σε επαφή απευθείας με την ελληνική κυβέρνηση για να λάβουν τα κουπόνια τους. Η TUI δήλωσε ότι οι πελάτες της θα πρέπει να επικοινωνήσουν μεμονωμένα με την ελληνική κυβέρνηση μέσω διαδικτύου, ενώ η Thomas Cook δήλωσε ότι η διαδικασία διαχειρίζεται από το ελληνικό τουριστικό γραφείο, τις αρχές της Ρόδου και τους συμμετέχοντες ξενοδόχους και όχι από την ομάδα της.

Ακολουθήστε την σελίδα μας Bestnews στο Facebook

Ακολουθήστε τις ειδήσεις του BestNews στο Google News

- Advertisement -
- Advertisement -
- Advertisement -
- Advertisement -
- Advertisement -
- Advertisement -

Ο Καιρός

- Advertisement -

Καιρός Αθήνα

Τελευταία Νέα

- Advertisement -

Σας ενδιαφέρουν

- Advertisement -