Τιμή ρεκόρ σε δημοπρασία για το διασημότερο αντίγραφο της Μόνα Λίζα

Μάρκος Σεφερλής - Ακυβέρνητο καράβι η πατρίδα μας

Δείτε επίσης

Κατερίνα Ματέρη
Κατερίνα Ματέρη
Γεννήθηκα το 1997 στην Αθήνα αλλά η μεγάλη μου αγάπη είναι το νησί μου, η Κεφαλονιά. Όταν ήμουν μικρή ήθελα να γίνω αεροσυνοδός, μετά δασκάλα, μετά στρατιωτική ψυχολόγος. Αυτό που δεν είχα καταλάβει όμως ήταν ότι μου άρεσε η δημοσιογραφία και η επικοινωνία. Έτσι σπούδασα Επικοινωνία και ΜΜΕ. Μου αρέσει να περπατάω και να ανακαλύπτω γραφικά σοκάκια και μαγαζιά, λατρεύω τα ταξίδια και κρατάω για ενθύμιο εισιτήρια και αποδείξεις απο κάθε προορισμό και ξοδεύω περισσότερα λεφτά από όσα έχω σε βιβλία και σουβενίρ.

Η «Μόνα Λίζα του Χέκινγκ», πιθανώς το πιο διάσημο αντίγραφο του περίφημου πίνακα του Λεονάρντο ντα Βίντσι, που ο ιδιοκτήτης του επέμενε επί δεκαετίες ότι είναι το αυθεντικό έργο του ιδιοφυούς καλλιτέχνη, πωλήθηκε έναντι 2,9 εκατομμυρίων ευρώ σε διαδικτυακή δημοπρασία του οίκου Christie’s.

Το αντίγραφό του 17ου αιώνα διεκδίκησαν 14 συλλέκτες -επικράτησε Ευρωπαίος πλειοδότης, το όνομα του οποίου βεβαίως και δεν έχει γίνει γνωστό- ξεπερνώντας κατά δέκα φορές την αρχική τιμή εκκίνησης και καταγράφοντας «απόλυτο ρεκόρ» για αντίγραφο της Μόνα Λίζα, σύμφωνα με εκπρόσωπο του οίκου δημοπρασιών.

Ο οίκος Christie’s ανακοίνωσε τη δημοπρασία την περασμένη εβδομάδα και εκτιμούσε ότι η τιμή θα κυμαινόταν γύρω στα 200.000-300.000 ευρώ.

Ο πίνακας είχε γίνει πρώτο θέμα σε εφημερίδες και ραδιόφωνα σε Ευρώπη και ΗΠΑ όταν πέρασε στα χέρια του Ρέιμοντ Χέκινγκ, ο οποίος αγόρασε το έργο από έναν παλαιοπώλη στη Νίκαια της Γαλλίας, τη δεκαετία του 1960. Ο συλλέκτης υπερασπίστηκε με πάθος την αυθεντικότητα του έργου, αμφισβητώντας τους ιστορικούς τέχνης. Μάλιστα, θεωρούσε ότι ο πίνακας που εκτίθεται στο Λούβρο είναι το αντίγραφο και απαιτούσε από το μουσείο να αποδείξει ότι ο Ντα Βίντσι ήταν πράγματι ο ζωγράφος που τον φιλοτέχνησε.Ο Χέκινγκ πίστευε ακράδαντα ότι είχε στην κατοχή του το αυθεντικό έργο. Θεωρούσε ότι ο πίνακας που είχε επιστραφεί στο Λούβρο το 1914, τρία χρόνια μετά την κλοπή του από τον Ιταλό Βιντσέντζο Περούτζια, ήταν πλαστός.

Μετά τον θάνατο του Ρέιμοντ Χέκινγκ το 1977, ο πίνακας παρέμεινε στην κατοχή της οικογένειάς του.

Η Μόνα Λίζα εντάχθηκε στη συλλογή του βασιλιά Φραγκίσκου Α΄ της Γαλλίας λίγο μετά το 1517. Από τις αρχές του 17ου αιώνα φιλοτεχνήθηκαν πολλά αντίγραφα του έργου, μεταξύ των οποίων και εκείνο που είχε αγοράσει ο Χέκινγκ.

 Ακολουθήστε τις ειδήσεις του BestNews στο Google News

Ακολουθήστε την σελίδα μας Bestnews στο Facebook

Ακολουθήστε τις ειδήσεις του BestNews στο Google News

- Advertisement -
- Advertisement -
- Advertisement -
- Advertisement -
- Advertisement -
- Advertisement -

Ο Καιρός

- Advertisement -

Καιρός Αθήνα

Τελευταία Νέα

- Advertisement -

Σας ενδιαφέρουν

- Advertisement -