ΙΣΤΟΡΙΕΣΠΑΙΔΙ

«Ζήσε σαν τυφλός μαθητής» Mαθητές έδεσαν τα μάτια τους με μαντήλια και έκαναν μάθημα

Οι μαθητές στο Ημερήσιο Γενικό Λύκειο Αμφίκλειας με βιωματικό τρόπο ένιωσαν πως ζει ένας τυφλός! Με τη βοήθεια της εκπαιδευτικού – Διευθύντριας του σχολείου κα Παρασκευή Ρήγα και την επίσης εκπαιδευτικό κα Χριστίνα Λάιου, τα παιδιά σε πραγματικό χρόνο ευαισθητοποιήθηκαν σχετικά με τις δυσκολίες και τα συναισθήματα που μπορεί να βιώνει ένας τυφλός άνθρωπος σε μέρη «φτιαγμένα» για ανθρώπους που βλέπουν.

Της Χρύσας Σαραντοπούλου

Περήφανη μαθήτρια σου, ιδιαίτερα συγκινημένη, θέλω να πω με ταπεινότητα Θερμά Συγχαρητήρια κυρία Βούλα Ρήγα για όλο σου το έργο!
Και ιδιαίτερα γι αυτήν την πρωτοβουλία με τους τυχερούς μαθητές σου να βιώνουν κοντά σου τη συγκλονιστική εμπειρία του πως είναι να ζει κανείς σαν τυφλός!!! #ΑμεΑ
Και ως αποτέλεσμα, μέσα από αυτό το πείραμα να γίνεσαι τελικά… Ένας καλύτερος άνθρωπος!

Ανέκαθεν με φόβιζε το σκοτάδι. Μέγας τρόμος η σκέψη αυτή… αν κάποια μέρα.. πώς είναι… Ειδικά σε έναν κόσμο φτιαγμένο γι αυτούς που βλέπουν.

Αν δεν μπορούμε να βοηθήσουμε τους ανθρώπους με προβλήματα όρασης, τουλάχιστον μην τους κάνουμε τη ζωή πιο δύσκολη.

Η μαθήτριά σου Χρυσούλα…

Τα “μαθήματα” που πήραν είναι μαθήματα ζωής… και θα τα συνοδεύουν σε όλη τους ζωή, σε κάθε στιγμή της καθημερινότητας, κάνοντας τους καλύτερους ανθρώπους και ευσυνείδητους πολίτες.

Μόνο αν το βιώσεις… μπορείς να το κατανοήσεις, μόνο αν το ζήσεις… αποκτάς ενσυναίσθηση, μόνο όταν μπεις στη θέση αυτού που δεν βλέπει… μπορείς να καταλάβεις πώς πραγματικά είναι. Και τότε… αν δεν μπορείς να του διευκολύνεις τη ζωή με κάποιο τρόπο, τουλάχιστον μην του την κάνεις πιο δύσκολη!

Μια εξαιρετική πρωτοβουλία που αξίζει συγχαρητήρια, βράβευση και είναι παράδειγμα προς μίμηση για άλλους εκπαιδευτικούς!

Τα παιδιά αυτά πήραν ένα φωτεινό μάθημα ζωής μέσα από το σκοτάδι!

Οι μαθητές έδεσαν τα μάτια τους με μαντήλια και έκαναν μάθημα και διάλειμμα σε αυτή την κατάσταση για 2 σχολικές ώρες και το διάλειμμα. Έζησαν δηλαδή όπως ένας τυφλός. Οι καθηγήτριες κατέγραφαν το πείραμα. Την 3η ώρα μαθητές και καθηγήτριες συζήτησαν με τα παιδιά την εμπειρία. Τι ένιωσαν, τι κατάλαβαν, τα συμπεράσματά τους και τις προτάσεις τους.

Η συζήτηση που ακολούθησε ήταν πολύ ουσιαστική. Η ευαισθησία, η ωριμότητα των μαθητών καθώς και οι προτάσεις που μας έκαναν μας εξέπληξαν ευχάριστα, λένε οι καθηγήτριες.

Βίωσαν πολλά συναισθήματα όπως ανασφάλεια, φόβος, δυσφορία κάποιες φορές. Κατάλαβαν την αξία της προσφοράς βοήθειας σε έναν άνθρωπο που αντιμετωπίζει μία δυσκολία. Διαπίστωσαν ότι γύρω τους, όλα είναι «φτιαγμένα» για ανθρώπους που βλέπουν (και γενικότερα δεν αντιμετωπίζουν καμιάς μορφής δυσκολία). Το πείραμα τους άρεσε, το βρήκαν μία πολύτιμη εμπειρία που τους δίδαξε πολλά και τους παρακίνησε να νιώσουν και να σκεφτούν. Θεώρησαν απαραίτητη από μέρους τους να γίνει μία καμπάνια ευαισθητοποίησης για τα άτομα με αναπηρία ώστε κάποτε τελικά να υπάρξει μία αλλαγή και να σταματήσουμε να διαβάζουμε άρθρα ατόμων με αναπηρία που περιγράφουν πόσο δύσκολο τους είναι να ζήσουν στην Ελλάδα όπως κάθε άλλος άνθρωπος.

Δείτε το βίντεο που έφτιαξαν:

Αποτελέσματα / επίδραση

Οι μαθητές ευαισθητοποιήθηκαν σχετικά με τις δυσκολίες και τα συναισθήματα που μπορεί να βιώνει ένας τυφλός άνθρωπος σε μέρη «φτιαγμένα» για ανθρώπους που βλέπουν. Καλλιέργησαν την ενσυναίσθηση, δεξιότητα απαραίτητη για έναν ενεργό, ευαισθητοποιημένο πολίτη που θέλει να αλλάζει τις καταστάσεις προς το καλύτερο σκεπτόμενος όλους τους συνανθρώπους του. Ακόμη, ένας ευαισθητοποιημένος νέος μπορεί να παρακινήσει και άλλους ανθρώπους προς αυτή την κατεύθυνση, συντελώντας στη δημιουργία ενός κλίματος αλληλοσεβασμού και αλληλοβοήθειας. Κατανοεί επίσης πόσο εύκολα δημιουργούνται κοινωνικοί αποκλεισμοί και αντίστοιχα πόσο σημαντική είναι η συμπερίληψη.  Δημιουργήσαμε βίντεο που αναρτήθηκε στη σελίδα Facebook του σχολείου για ενημέρωση ευρύτερου κοινού.

Διαβάζοντας άρθρα για ΑμεΑ που βρίσκαμε στο διαδίκτυο και τα συζητούσαμε, είδαμε ότι οι περισσότεροι λένε ότι «όποιος δεν το ζήσει, δεν μπορεί να καταλάβει τι περνάει ένα άτομο με αναπηρία». Οπότε σκεφτήκαμε ότι πρέπει να δοκιμάσουμε κάπως να μπούμε σε αυτή τη θέση για να διαπιστώσουμε τα συναισθήματα που θα μας γεννηθούν. Έτσι προέκυψε η ιδέα του «κοινωνικού πειράματος» μας λέει η κα Παρασκευή Ρήγα, Διευθύντρια στο Ημερήσιο Γενικό Λύκειο Αμφίκλειας

Τα παιδιά έκαναν πράξη το γνωστό ρητό: Γίνε η αλλαγή που θέλεις να δεις στον κόσμο!

Η κίνηση αυτή απευθύνεται σε μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς αλλά και σε κάθε ευαισθητοποιημένο ενεργό πολίτη. Ας ακολουθήσουμε όλοι το παράδειγμά τους, ώστε να γίνουμε λίγο καλύτεροι συνάνθρωποι.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το συγκεκριμένο σχολείο συμμετέχει σε πολλές δράσεις, είναι στο πρόγραμμα Βουλή των Εφήβων και είναι Σχολείο Πρέσβης του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου.

Το κοινωνικό πείραμα, η βιωματική αυτή πρωτοβουλία συμμετέχει στον Διαγωνισμό Bravo Schools.

Μπορείτε να ψηφίζετε ΕΔΩ:

bravo.sustainablegreece2020.com

Φόβος… δυσκολίες… σκοτάδι… ανασφάλεια… δύναμη… προσφορά… Εδώ μπορείτε να δείτε όλο το διάλογο που ακολούθησε μεταξύ μαθητών και εκπαιδευτικών για τα αποτελέσματα του πειράματος:

Tags

Chrisa Sarantopoulou

Ταξιδεύω Γράφω Διαβάζω Χορεύω Κολυμπάω! Πατήστε να δείτε περισσότερα

Σχετικά άρθρα

Back to top button
Close
Close