Μετρό Κοπεγχάγης: Tο μοναδικό μετρό της Ευρώπης που λειτουργεί μέρα – νύχτα

Μάρκος Σεφερλής - Ακυβέρνητο καράβι η πατρίδα μας

Δείτε επίσης

Κατερίνα Ματέρη
Κατερίνα Ματέρη
Γεννήθηκα το 1997 στην Αθήνα αλλά η μεγάλη μου αγάπη είναι το νησί μου, η Κεφαλονιά. Όταν ήμουν μικρή ήθελα να γίνω αεροσυνοδός, μετά δασκάλα, μετά στρατιωτική ψυχολόγος. Αυτό που δεν είχα καταλάβει όμως ήταν ότι μου άρεσε η δημοσιογραφία και η επικοινωνία. Έτσι σπούδασα Επικοινωνία και ΜΜΕ. Μου αρέσει να περπατάω και να ανακαλύπτω γραφικά σοκάκια και μαγαζιά, λατρεύω τα ταξίδια και κρατάω για ενθύμιο εισιτήρια και αποδείξεις απο κάθε προορισμό και ξοδεύω περισσότερα λεφτά από όσα έχω σε βιβλία και σουβενίρ.

Το παράδειγμα σε όλη την Ευρώπη δίνει το Μετρό της Κοπεγχάγης, το οποίο έχει ανοικτές τις πύλες τους όλο το 24ωρο, καθόλη τη διάρκεια της εβδομάδας.

Φυσικά, Μετρό απαντάται στις περισσότερες ευρωπαϊκές μεγαλουπόλεις, διευκολύνοντας σε θεαματικό βαθμό τις μετακινήσεις των πολιτών, την ίδια ώρα που περιορίζει τη χρήση ΙΧ, με μεγάλο όφελος σε περιβαλλοντικό επίπεδο.

Κάθε Μετρό έχει τα δικά του χαρακτηριστικά, αλλά σχεδόν όλα διακόπτουν τη λειτουργία τους κατά τη διάρκεια της νύχτας, είτε για λόγους συντήρησης των υποδομών, είτε επειδή θεωρούν ότι η χαμηλή επιβατική κίνηση θα καθιστούσε τη λειτουργία του οικονομικά μη βιώσιμη.

Και λέμε… σχεδόν, διότι υπάρχει ένα Μετρό που δεν κλείνει ποτέ τις πύλες του στο επιβατικό κοινό. Αυτό είναι της Κοπεγχάγης που λειτουργεί 24/7.

Το Københavns Metro άρχισε να λειτουργεί στις 16 Οκτωβρίου του 2002 και σήμερα διαθέτει τέσσερις γραμμές (M1,M2,M3,M4), με 44 σταθμούς -εκ των οποίων οι 33 είναι υπόγειοι- εξυπηρετώντας τις δημοτικές περιοχές της της Κοπεγχάγης, του Frederiksberg και του Tårnby, κα 360.000 επιβάτες καθημερινά (120 εκ. το 2023).

Το συνολικό μήκος των γραμμών ανέρχεται σε 43,3 χλμ., και χρησιμοποιούνται συνολικά 64 αμαξοστοιχίες χωρίς οδηγό, με καθεμία να έχει μήκος 39 μ., πλάτος 2,65 μ. και βάρος 52 τόνους. Κάθε τρένο αποτελείται από τρία αρθρωτά βαγόνια με συνολικά έξι αυτόματες πόρτες, έχοντας την ικανότητα να μεταφέρουν μέχρι 96 καθήμενους και 204 όρθιους επιβάτες.

Όπως αναφέρεται στην επίσημη ιστοσελίδα του Μετρό της Κοπεγχάγης, σε ώρες αιχμής, οι επιβάτες δεν χρειάζεται να περιμένουν περισσότερο από 2-4 λεπτά για το επόμενο τρένο, ενώ όλο το σύστημα του Μετρό και οι συρμοί ελέγχονται από ένα πλήρως αυτοματοποιημένο σύστημα υπολογιστών, το οποίο βρίσκεται στα δύο Κέντρα Ελέγχου και Συντήρησης.

Τη γενική ευθύνη για τη λειτουργία του Μετρό έχει η Metroselskabet I/S η οποία ανήκει στο Υπουργείο Μεταφορών και τους Δήμους της Κοπεγχάγης και του Frederiksberg, ενώ η καθημερινή λειτουργία και συντήρηση του συστήματος έχει ανατεθεί σε ιδιωτική εταιρεία, την Metro Service A/S, που έχει αναλάβει αυτή την ευθύνη μετά από δημόσιο διαγωνισμό.

Αξίζει να σημειωθεί ότι 24 ώρες το 24ωρο λειτουργεί και το Μετρό του Λονδίνου, αλλά μόνο την Παρασκευή και το Σάββατο και σε συγκεκριμένες γραμμές. Πρόκειται για την υπηρεσία Night Tube που εξυπηρετεί -μεταξύ άλλων- τις γραμμές Victoria, Jubilee και Piccadilly.

Επιπλέον, εκτός Ευρώπης 24ωρες υπηρεσίες 365 ημέρες τον χρόνο προσφέρει και το Μετρό της Νέας Υόρκης, με γραμμές μήκους 399 χλμ και συνολικά 472 σταθμούς.

Ακολουθήστε την σελίδα μας Bestnews στο Facebook

Ακολουθήστε τις ειδήσεις του BestNews στο Google News

- Advertisement -
- Advertisement -
- Advertisement -
- Advertisement -
- Advertisement -
- Advertisement -

Ο Καιρός

- Advertisement -

Καιρός Αθήνα

Τελευταία Νέα

- Advertisement -

Σας ενδιαφέρουν

- Advertisement -