ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Η σοκολάτα στη ζωή μας, είναι μια γλυκιά συνήθεια

Η σοκολάτα στη ζωή μας αποτελεί για κάποιους μια γλυκιά συνήθεια και για άλλους μια ένοχη απόλαυση. Αδιαμφισβήτητα πάντως είναι ένα από τα δημοφιλέστερα τρόφιμα που δύσκολα κανείς μπορεί να αποχωριστεί.

Εάν καταναλώνεται σωστά προσφέρει ευεργετικές ιδιότητες για τον οργανισμό και έρευνες δείχνουν ότι οι άνθρωποι που τρώνε συχνά σοκολάτα μπορεί να έχουν μικρότερο ποσοστό λίπους στο σώμα τους.

Οι Αζτέκοι καλλιεργούσαν κακαόδενδρα για εκατοντάδες χρόνια.

Ο αυτοκράτορας “Μοντεζούμα” από το Μεξικό έπινε ένα ποτήρι σοκολάτα πριν πάει στο χαρέμι ​​του. 

Στην Ευρώπη την έφεραν οι Ισπανοί.

Σήμερα περίπου 600.000 τόνοι κόκκων κακάο, καταναλώνονται κάθε χρόνο, με έσοδα πάνω από 25 δισεκατομμύρια ευρώ.

μαύρη σοκολάτα

Ανάλογα με την περιεκτικότητα κάθε πλάκας σοκολάτας σε κακάο, βούτυρο κακάο, ζάχαρη, γάλα, προκύπτουν τα παρακάτω είδη:
Κουβερτούρα (bitter-πικρή με περιεκτικότητα σε κακάο ως και 85%)
Σοκολάτα υγείας (με περιεκτικότητα σε κακάο  40-45%)
Σοκολάτα γάλακτος
Λευκή

Η σοκολάτα και περισσότερο η μαύρη, θεωρείται ένα από τα πιο θρεπτικά φυσικά προϊόντα. Δίνει ενέργεια, είναι τονωτική και αποτελεί πλούσια πηγή ζωτικότητας για τον ανθρώπινο οργανισμό. Περιέχει Θεοβρωμίνη, φαινυλαιθυλαμίνη, πολυφαινόλες, υδατάνθρακες, πρωτεΐνες και λίπη, μέταλλα και ιχνοστοιχεία, όπως κάλιο, ασβέστιο, φώσφορο, μαγνήσιο, σίδηρο αλλά και πλήθος βιταμινών.

Το ασβέστιο, ο φώσφορος και το μαγνήσιο που περιέχονται στη σοκολάτα προλαμβάνουν την υπέρταση και τα καρδιαγγειακά νοσήματα, ενώ συμμετέχουν στον μεταβολισμό των οστών και δοντιών και στην πρόληψη της οστεοπόρωσης.Ο χαλκός βοηθά στη σύνθεση μελανίνης στο δέρμα και τα μαλλιά και διεγείρει το κεντρικό νευρικό σύστημα, ενώ ο σίδηρος είναι απαραίτητος για τη σύνθεση της αιμοσφαιρίνης, η οποία μεταφέρει το οξυγόνο στα ερυθρά κύτταρα του αίματος.

Η σοκολάτα περιέχει, επίσης, και αντιοξειδωτικές ουσίες, οι κυριότερες των οποίων είναι οι πολυφαινόλες. Οι πολυφαινόλες επίσης συμβάλλουν στη μείωση του κινδύνου ανάπτυξης αθηροσκλήρωσης και καρδιαγγειακών παθήσεων. Είναι αξιοσημείωτο ότι η σοκολάτα υγείας δεν περιέχει χοληστερόλη.

Οι ψυχοδιεγερτικές ιδιότητες που αποδίδονται στη σοκολάτα οφείλονται στην περιεκτικότητά της σε φαινυλαιθυλαμίνη. Λειτουργεί διεγείροντας τα κέντρα ευχαρίστησης του εγκεφάλου, προκαλεί ευφορία και φθάνει σε πολύ υψηλές τιμές κατά τον οργασμό.

Επίσης, μετά την κατανάλωση της σοκολάτας απελευθερώνονται ενδορφίνες, φυσικά οπιοειδή, που έχουν αναλγητικές ιδιότητες και βελτιώνουν τη διάθεση. Η σοκολάτα λόγω της θεοβρωμίνης, που μαζί με το μαγνήσιο και το φώσφορο είναι συστατικά που μειώνουν την κούραση, διώχνει την υπνηλία και φτιάχνει αμέσως τη διάθεση.

 Είναι αξιοσημείωτο ότι η σοκολάτα υγείας δεν περιέχει χοληστερόλη.

Τονώνει τις πνευματικές δυνάμεις, αναζωογονεί το κουρασμένο μυαλό και ενεργοποιεί το σώμα να παράγει περισσότερη ενέργεια, ενώ πολλαπλασιάζει την αντοχή για δημιουργική εργασία και άσκηση, διώχνοντας το άγχος, γι αυτό και την προτιμούν μαθητές και αθλητές.

διάφορες σοκολάτες

Μικρή ποσότητα σοκολάτας, κυρίως σοκολάτας υγείας, δύο έως τρεις φορές την εβδομάδα δεν φαίνεται να έχει καμία αρνητική επίδραση στον ανθρώπινο οργανισμό. Οι έρευνες δεν καταδεικνύουν κάποιο από τα συστατικά της σοκολάτας υπεύθυνο πρόκλησης ακμής, που την συσχέτιζαν παλαιότερα, ενώ για την πρόκληση τερηδόνας και άλλων βλαβών στα δόντια υπεύθυνη είναι η διατροφή μας στο σύνολό της. Όσον αφορά την παχυσαρκία και για εκείνη είναι υπεύθυνη η διατροφή μας στο σύνολό της. Ωστόσο, κυρίως η σοκολάτα γάλακτος σε μεγάλες ποσότητες και σε καθημερινή κατανάλωση μπορεί να συμβάλλει στην εμφάνιση παχυσαρκίας γι αυτό και παν μέτρον άριστον.

Η σοκολάτα στη ζωή μας, είναι μια γλυκιά συνήθεια
Tags

Σχετικά άρθρα

Back to top button
Close
Close