ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ

Θεσσαλονίκη: Μαθητές «ομορφαίνουν» την οδό Ωραιοκάστρου

Tριάντα μαθητές της τάξης Β2 κέντρου ξένων γλωσσών στη Θεσσαλονίκη οραματίζονται να αλλάξουν την οδό Ωραιοκάστρου με γκράφιτι, πεζοδρόμηση αλλά και κινηματογράφο και εμπορικές δραστηριότητες.

Σε λίγες μέρες, σε μια ανοιχτή εκδήλωση, οι μαθητές θα παρουσιάσουν στους κατοίκους και τη δημοτική αρχή του Δήμου Παύλου Μελά τις προτάσεις, στις οποίες κατέληξαν για την ανάπλαση του δρόμου, ύστερα από έρευνα που πραγματοποίησαν μέσω αυτοψίας, συγκέντρωσης φωτογραφικού υλικού και καταγραφής στοιχείων από τα αρχεία του Δήμου.

«Ποτέ στο παρελθόν δεν είχε καταγραφεί η πρόταση των παιδιών και των εφήβων για τέτοιου είδους ζητήματα», αναφέρει στο Αθηναϊκό-Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων, η Γιούλη Βεζεργιαννίδου, ιδιοκτήτρια του ομώνυμου κέντρου ξένων γλωσσών. Εξηγεί δε, ότι «με βάση την πεποίθηση ότι το σχολείο πρέπει να είναι ανοιχτό στην κοινωνία και ότι πρέπει να δίνεται βήμα έκφρασης στους εφήβους προχώρησε πριν από τρία χρόνια στην οργάνωση ενός προγράμματος σπουδών με την ονομασία «regeneration project».

Μέσω αυτού, οι μαθητές του κέντρου διδάσκονται διάφορες δεξιότητες, όπως η κριτική ικανότητα, η συνεργασία και η ενημέρωση για θέματα κοινού ενδιαφέροντος, και στο τέλος παρουσιάζουν τη δική τους άποψη για την ανάπλαση κάποιου κομματιού της περιοχής τους, που το έχουν επιλέξει τα ίδια, με έμφαση στον πολιτισμό και το περιβάλλον.

Η διαδικασία που ακολουθούν οι μαθητές για τα projects

«Η διαδικασία προβλέπει αυτοψία, τον πρώτο μήνα, συγκέντρωση φωτογραφικού υλικού τον δεύτερο μήνα και κατανομή των ρόλων κάθε μέλους στην κάθε ομάδα. Στη συνέχεια, τα παιδιά αποφασίζουν για τα εργαλεία που θα χρησιμοποιήσουν, ενώ τον τρίτο μήνα κάνουν ερωτηματολόγια που απευθύνονται στους κατοίκους της περιοχής και επεξεργάζονται τις πληροφορίες. Τον Μάιο, η κάθε ομάδα παρουσιάζει την πρότασή της μέσα από βίντεο, κείμενο, infographics και μια παρουσίαση», επισημαίνει η κ. Βεζεργιαννίδου.

Στο πλαίσιο αυτό, τις προηγούμενες χρονιές, μαθητές και μαθήτριες του κέντρου ξένων γλωσσών συμμετείχαν σε δράσεις και συνεργασίες με τα μουσεία της πόλης και τη Μονή Λαζαριστών, ενώ επισκέπτονταν το κέντρο της Θεσσαλονίκης και έπαιρναν συνεντεύξεις από τουρίστες. Ωστόσο την περασμένη χρονιά, λόγω lockdown, οι δυνατότητες ήταν πιο περιορισμένες και τα παιδιά δεν μπορούσαν να κινούνται ελεύθερα για να παίρνουν δια ζώσης συνεντεύξεις από τους δημότες και τις δημότισσες. «Στερηθήκαμε κάποια πράγματα, αλλά το σημαντικό είναι ότι, όταν οι δάσκαλοι και οι καθηγητές πιστεύουν σε αυτό που κάνουν, μπορούν να το περάσουν και στα παιδιά», επισημαίνει η κ. Βεζεργιαννίδου.

Η ιδιοκτήτρια του κέντρου ξένων γλωσσών διαβεβαιώνει ότι «η ματιά των εφήβων είναι ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα», ενώ «στις προτάσεις και τις παρουσιάσεις τους, οι θέσεις παρουσιάζονται με επιχειρήματα» και μπορεί, μάλιστα να είναι αντικρουόμενες. Αυτό συμβαίνει, για παράδειγμα, στην πρόταση για πεζοδρόμηση της οδού Ωραιοκάστρου την οποία υποστηρίζουν κάποιες ομάδες μαθητών ενώ κάποιες άλλες όχι. «Υπάρχουν ακόμη προτάσεις για εμπορική δραστηριότητα αλλά και για την αισθητική αναβάθμιση του τοπίου που σε κάθε περίπτωση είναι ενδεικτικές του τρόπου με τον οποίο τα παιδιά βλέπουν το δημόσιο χώρο» προσθέτει. Γνωστοποιεί, τέλος, ότι το πρότζεκτ αυτό, που αποτελεί πια κομμάτι του προγράμματος σπουδών του κέντρου, θα συνεχιστεί και την επόμενη ακαδημαϊκή χρονιά με τις προτάσεις των εφήβων για την ανάπλαση κάποιας άλλης περιοχής.

 Ακολουθήστε τις ειδήσεις του BestNews στο Google News






Κατερίνα Ματέρη

Γεννήθηκα το 1997 στην Αθήνα αλλά η μεγάλη μου αγάπη είναι το νησί μου, η Κεφαλονιά. Όταν ήμουν μικρή ήθελα να γίνω αεροσυνοδός, μετά δασκάλα, μετά στρατιωτική ψυχολόγος. Αυτό που δεν είχα καταλάβει όμως ήταν ότι μου άρεσε η δημοσιογραφία και η επικοινωνία. Έτσι σπούδασα Επικοινωνία και ΜΜΕ. Μου αρέσει να περπατάω και να ανακαλύπτω γραφικά σοκάκια και μαγαζιά, λατρεύω τα ταξίδια και κρατάω για ενθύμιο εισιτήρια και αποδείξεις απο κάθε προορισμό και ξοδεύω περισσότερα λεφτά από όσα έχω σε βιβλία και σουβενίρ.

Σχετικά άρθρα

Back to top button